BOR o face schweizer

Categoria Actualitate, Opinii, Social 1.479 afisari

plecarea in misiune
Cum se face brânza şvaiţer? Se pun găurile şi se aruncă cu brânză printre ele.
Dacă trebuie, trebuie!
Bineînţeles este vorba de o glumă, dar la unii gluma s-a prins. Aud pe canalele de ştiri că BOR a decis să îl canonizeze sau să îl sfinţească pe părintele Arsenie Boca. Deşi călugării şi pustnicii nu prea au mare căutare sau trecere în faţa mai marilor bisericii ortodoxe române pentru că ei vorbesc de cele mai multe ori din convingere nu din ordinul mai marilor prelaţi, păstrându-şi cel puţin la nivel declarativ şi formal o oarecare decenţă în trai şi comportament, iată că simandicoasele feţe bisericeşti au decis să îl declare sfânt pe cel căruia oamenii deja îi spuneau de mult Sfântul Ardealului. Că a fost sau nu sfânt, că merită sanctificat sau nu, nu mă pot exprima aşa că nu pun în discuţie acest aspect, deşi unii l-ar pune şi ar spune că acesta a avut legături cu legionarii şi ca atare ar trebui trecut pe lista neagră nu pe cea a sfinţilor. Este treaba istoriei să decidă aceste aspecte, iar eu nu am date şi nici nu pot pune bază pe declaraţii sau informări date pe vremea lui Nicolski cum nu pot pune bază nici pe cele date sub vremea lui Koco.
Interesantă este însă reacţia BOR condusă de oameni la fel de aproape de organe pe cât erau şi înainte. De fapt sunt aceeaşi oameni dar cu mult mai mult tupeu şi mult mai puţină teamă de Dumnezeu. Cel mai frică le e că îşi pierd cotizanţii. Deşi este singura instituţie care suge, după cum spunea Ştefan Apetrei, şi de la vii şi de la morţi şi mai nou şi de la stat şi de la privaţi fără să dea socoteală nimănui, se pare că cutia milei îşi pierde consistenţa în ultimul timp pentru că:
– Oamenii îşi pierd încrederea în instituţia bisericii pe măsură ce în presă apar tot mai multe cazuri de feţe bisericeşti dedulcite la păcate mirene;
– Cei care puneau câte un bănuţ fie el şi mic în cutia milei au ajuns la un prag de sărăcie la care nu îşi mai pot permite să scoată de la teşcherea nici măcar cât să pună pe ochii morţilor;
– Cei care s-au îmbogăţit şi au posibilitatea să „ajute” Biserica, nu au nici o legătură cu cele sfinte, preferă să trimită banii în alte „sanctuare” sau în buzunarele altor oameni îmbrăcaţi în negru, care măcar le pot garanta libertatea pe pământ, care este mai aproape decât fericirea în ceruri.
„Sfânta” comisie
Aşa că iată, pentru a recuceri enoriaşii şi a arăta că sunt  aproape de cererile şi doleanţele celor prea-repede muritori de rând, bărboşii din mersane au decis să îşi îmbunătăţească imaginea şi să facă pe placul prostimii declarând că au decis să îl canonizeze pe Arsenie Boca. Este adevărat, nu prea le cade bine asta, pentru că acesta nu a fost unul din cei care să fi pus prea mare preţ pe apropierea de mai marii din capul bisericii, nu le-a umplut conturile şi nici nu s-a rugat prea mult pentru bunăstarea lor, dar interesul poartă fesul. „Proşti, dar mulţi” ar fi spus Alexandru Lăpuşneanu care măcar a avut curajul să recunoască ce gândea deşi se popise şi el. Deci „de dragul” prostimii, şi într-un elan populist mai mult decât necesar, BOR a anunţat că acceptă deocamdată la nivel declarativ ideea ca Arsenie Boca să fie canonizat. Pentru că BOR este totuşi încă parte a spiritului românesc, nu ştiu pentru cât timp însă, şi declaraţia prea-prefăcutelor feţe bisericeşti este plină de speranţe dar atât. După tradiţionalul tipic românesc, când vrei să ucizi o idee sau un proces, formezi o comisie indiferent cum se numeşte ea, departamentală, ministerială, parlamentară, sau ecumenică. Exact asta au decis şi reprezentanţii BOR care prin gura unor episcopi anunţă că  “Episcopia Devei şi Hunedoarei va constitui, până la sfârşitul acestui an, o comisie specială, formată din teologi şi ierarhi, care se va ocupa de canonizarea părintelui Arsenie Boca, deoarece Mănăstirea Prislop, unde se află mormântul lui Arsenie Boca, este pe teritoriul episcopiei noastre. Procesul de canonizare este unul îndelungat, nu ştim cât va dura, pentru că e nevoie să fie strânse dovezi, mărturii despre viaţa şi faptele acestuia. Sperăm ca această comisie să îşi înceapă activitatea la începutul anului viitor”.
BOR între Dumnezeu şi Beria
Alles klar dass comisionar? Deci nene, noi vrem, dar asta durează, aşa că aveţi răbdare şi tutun.. adică iarba dracului. Pe de altă parte, chiar dacă este un proces lung, nu este sigur ca va fi şi pozitiv, pentru că, nu e aşa, deocamdată nu avem nici.. găurile, adică minunile ca să aruncăm cu praf sfinţit şi tămâie printre ele. Cu alte cuvinte mai marii mincinoşilor din România anunţă că vor să îl sfinţească, dar nu au motive. Păi atunci, de ce au decis asta? Mie mi s-ar fi părut normal să fi avut mai întâi dovada minunilor, adică a faptelor sfinte şi abia apoi să vorbim despre sfinţirea făptuitorului. La modul cum lucrează BOR acuma mi se pare că este mai aproape de Beria, cel care spunea “daţi-ne  numele, că de dosar ne ocupăm noi” decât de Dumnezeu care spune “crede şi nu cerceta”. Dacă aşa se face sfinţirea în România atunci nu o să mă mire dacă mâine-poimâine o să se declare că Băsescu a fost şi el propus pentru canonizare pentru că a făcut  mai multe minuni,  a făcut să dispară o flotă, apoi o ţară,  fără nici o urmă, ca să nu mai vorbim de dispariţia dosarului de securitate. În plus, iată este gata de înfăptui  o a doua minune, este gata să reapară în faţa românilor deşi mulţi  îl declaraseră decedat.. politic şi puteau să jure că nu se va mai ridica.  Asta da minune şi iată că un alt “sfânt”, Santa Klauss îi dă tot sprijinul la reînviere. Doamne apără şi păzeşte!
“Trai nineacă pe banii babacii!”
Eu spuneam mai demult că nu cred în coincidenţe. Când este vorba de Biserica din România, de conducerea acesteia şi de marea majoritate a prelaţilor nu cred nici în minuni, nici măcar în simple  fapte creştineşti. Îmi e teamă că toate aceste declaraţii sunt praf aruncat în ochii sărăntocilor,  o simplă acţiune de PR pentru că o acţiune serioasă ar fi fost demarată numai după ce ar fi existat temelia,  baza, ca să nu spun dovezile, că intenţia este reală. Nici nu vreau să mă gândesc câte vizite de documentare, câte călătorii de studii, câte chiolhane pe la locuri ferite de ochii “neiniţiaţilor” se vor face şi cu ce cheltuieli, în 2-3 ani cât va dura strângerea datelor şi cât de suspendată va rămâne acţiunea, mai ceva ca străzile lui Oprescu. Nu m-ar mira să aud că primul ministru a mai dat o dată banii din fondul de urgenţă al guvernului prea – prefăcutelor feţe bisericeşti pentru a căuta minunile lui Arsenie Boca, cu acelaşi efect ca şi vizitele lui Jiji la Muntele Athos. Bineînţeles că ştirea va face înconjurul televiziunilor pline şi ele de răspopiţi, unii din ei cu dosare de pedofilie, care vor sări să răspundă prezent la acţiunea de re-branduire a boracilor. Câtă făţărnicie.
PS: Ultima glumă:   deşi lumea cotroceană vorbeşte despre debarcarea sa, domnul Ponta se ţine de glume, declarând că “România nu va pune la graniţe armata, nici câini, nici garduri, nici tancuri..“

Păi domnule Ponta este normal să nu pună, pentru că nu are, de unde păcatele lui Oprea  să pună?  Hai că aveţi haz zău, m-aţi făcut să râd cu lacrimi.

Daca ti-a placut articolul trimite-l mai departe!

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS

9 Raspunsuri la BOR o face schweizer

  1. geo

    Marine, imi pare rau, dar de data asta o cam dai pe langa. Canonizarea nu e simpla. Spusesi cum ca ar trebui sa fie intai faptele(minunile) si deabia dupa aceea comisia. Pai, Marinica draga, sunt multi care marturisesc ca acestea ar exista, dar n-ai de unde sti ca astea ar fi adevarate pur si simplu, ci chiar trebuie ca cineva care chiar se pricepe sa verifice. Tocmai asta ar fi rolul comisiei sa verifice ca ceea ce spun unii sau altii este sau nu este veridic. Altfel, risti sa nu ai baza pentru o decizie de canonizare.
    Afirmatia cu „mai marii mincinoşilor din România” e gratuita si rautacioasa. Or fi si mincinosi printre prelati, dar sa spui ca sunt ” mai marii mincinoşilor din România” inseamna ca ai deposedat un numar important de politicieni de cea mai importanta calitate a lor. Acum, fii sincer, cati ierarhi bisericesti cunosti cu adevarat? Eu cred ca nu prea ii cunosti iar aprecierile acestea le-ai facut mai degraba pe baza celor auzite pe la colturi.
    Cea mai mare gafa o faci insa cand afirmi ca Dumnezeu spune “crede şi nu cerceta”. Daca tu gasesti afirmatia asta in Vechiul sau Noul Testament sunt de acord ca esti cel mai mare ziarist internaut in viata. Dar n-ai cum sa gasesti asa ceva pentru ca in Noul Testament Iisus Hristos spune „Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide.”(Matei, cap.7,7). Partea pe care o spui cu “crede şi nu cerceta” vine de la propaganda celor care l-au copiat pe Beria in Romania. In rest,s-auzim numai de bine…

  2. Geo, nu am dat-o de loc pe langa. In mod normal ar fi trebuit sa existe informatii despre existenta unor astfel de fapte macar si abia apoi sa se purceada la verificarea lor sau a celor care le sustin. In urma verificarilor sumare, informative ar fi trebuit sa apara declaratia ca BOR a demarat procedurile de canonizare. Nu poti investi atata efort, resurse fara sa ai la baza macar date despre existenta unor „minuni” asa cum a facut BOR. Este in mod cert vorba de o simpla problema de PR aici, BOR a declansat procedurile de gura lumii. In ceea ce priveste dictonul” crede si nu cerceta” da, acesta nu exista in Biblie este doar amintit de unii preoti ca si de altii mai putin cititori de biblie, ca mine, dar asta nu schimba cu nimic -dupa mine- fariseismul si manipularile prefacutelor fete bisericesti .

  3. Karadeniz

    Statutul BOR – Art. 187- 6) Este interzisă condiționarea oficierii slujbei înmormântării de plata oricărei taxe fixate de preot sau de Consiliul parohial.

  4. CONDITIONAREA, DAR NU PERCEPEREA .. ESTE O MARE DIFERENTA.Nu poti conditiona dar poti cere si percepe.

  5. @Geo,
    In ceea ce priveste intaietatea pe podiumul mincinosilor, sa fim seriosi, uita-te la „barbile” prelatilor si la cele ale politicienilor. Ale cui sunt mai mari? Ale preotilor, si la propriu si la figurat. In plus, unii politicieni nici nu se nascusera cand mai marii preotimii minteau de inghetau apele. Aici singur nu am exagerat.

  6. geo

    @Marin Neacsu

    Exista reguli, exista proceduri de canoninazre.

    sursa: http://www.crestinortodox.ro/religie/canonizarea-sfintilor-biserica-ortodoxa-69619.html

    ” Astfel, pentru a putea proceda la acte de canonizare, Biserica trebuie sa urmareasca urmatoarele conditii de fond:

    – Ortodoxia neindoielnica a credintei celui cercetat, ortodoxie pastrata pana la moarte, in tot timpul vietii.

    – Preaslavirea lui de catre Domnul, cel putin printr-unul din urmatoarele daruri sau puteri:

    -puterea de a suferi moartea martirica pentru dreapta credinta;

    -puterea de a infrunta orice primejdii sau suplicii pentru marturisirea dreptei credinte, pana la moarte;

    -puterea de a-si inchina viata celei mai desavarsite trairi morale si religioase;

    -puterea de a savarsi minuni in viata sau dupa moarte;

    -puterea de a apara si a sluji cu devotament eroic credinta si Biserica Ortodoxa.

    Raspandirea miresmei de sfintenie dupa moartea lui si confirmarea acesteia prin cultul spontan pe care il acorda poporul credincios, numarandu-1 in randul sfintilor. Cultul acesta poate fi organizat sau difuz, manifestandu-se printr-o cinstire simpla, prin faima sau numele de sfant. De la indeplinirea acestei conditii, pot face exceptie numai mucenicii dreptei credinte35.

    Indeplinirea acestor conditii de fond indreptateste autoritatea bisericeasca sa procedeze la actul de canonizare, prin observarea unor reguli premergatoare canonizarii a unor randuieli de natura tipiconala pentru savarsirea canonizarii, precum si o seama de acte posterioare canonizarii solemne.

    Actele formale-generale premergatoare canonizarii sunt:

    – Instituirea de catre intaistatatorul sau de Sinodul unei Biserici autocefale a comisiei de studii si investigatii pentru cercetarea si constatarea existentei conditiilor de fond.

    – intocmirea si prezentarea in Sfantul Sinod a raportului Comisiei de studii si investigatii.

    – Aprobarea de catre Sfantul Sinod al Bisericii autocefale respective a raportului Comisiei de studii si investigatii.

    – Hotararea Sfantului Sinod al Bisericii autocefale respective de a se proceda la canonizarea solemna.

    – intocmirea vietii si a slujbei sau canonului sfantului si aprobarea lor de catre Sfantul Sinod. Se poate dispune savarsirea „slujbei sfantului, dupa slujba unui mucenic, cuvios, ierarh etc, pana la intocmirea mai tarziu a slujbei sfantului canonizat.

    – infatisarea icoanei sfantului si aprobarea ei de catre Sfantul Sinod. Si acest act se poate amana.

    – Fixarea de catre Sfantul Sinod a tipicului de observat la savarsirea solemna a canonizarii, precum si a zilei in care se va savarsi acest act.

    – intocmirea de catre Sfantul Sinod a unui act sinodal scris, care va cuprinde: motivarea canonizarii, hotararea sinodului prin care se face insasi trecerea in randul sfintilor, adica in catalogul sau canonul sfintilor, instituirea cultului public bisericesc, general sau local, fixarea zilei de sarbatorire a sfantului, trecerea lui in calendarul bisericesc (sinaxar) si a slujbei lui in cartile de ritual, si, in fine, oranduirea ca anumite biserici, sa aiba de acum inainte hramul sfantului respectiv.”

    „In cazul Bisericii Ortodoxe Romane, Sfantul Sinod, in sedinta sa din noiembrie 2002, cu ocazia proclamarii unor noi sfinti, potrivit hotararilor 4255; 5085/2002, constatand lipsa de uniformitate in proclamarea canonizarilor din Biserica Ortodoxa Romana, a stabilit, in lumina hotararilor sinoadelor anterioare si a experientei de la canonizarile din anii 1950-1955 si dupa 1992, metodologia de cercetare si examinare a propunerilor de canonizare ce se va urma de acum inainte in Biserica noastra. Metodologia stabilita prin hotararea 4255/200238 prevedea ca:

    „a. Orice propunere de canonizare trebuie insusita de eparhia respectiva si apoi data in cercetare, documentare si examinare unor organe eparhiale si persoane competente (profesori, cercetatori, istorici, canonisti etc.) in perspectiva promovarii ei. Eparhia se va ingriji sa intocmeasca in proiect slujbele religioase necesare, un referat sinteza cu motivele si argumentele care ar putea conduce la luarea unei hotarari de canonizare, precum si proiectul Tomos-ului de canonizare. Rezultatele studiilor si cercetarilor vor fi publicate in presa eparhiala si in alte reviste bisericesti.

    b. Propunerea de canonizare cu rezultatul cercetarilor va fi inaintata Cancelariei Sfantului Sinod, care, la randul sau, cu aprobarea Prea Fericitului Parinte Patriarh, o va indruma Sinodului Mitropolitan pentru eventualele completari, amendamente, aviz, insusirea propunerii de canonizare sau recomandari.

    c. Propunerea insusita de Sinodul Mitropolitan, cu hotararea sa asupra intregului dosar vor fi restituite Cancelariei Sfantului Sinod, care, cu aprobarea Prea Fericitului Parinte Patriarh, le va trimite comisiei sinodale pentru Canonizarea Sfintilor Romani pentru studiere, aviz final si propunere catre Sfantul Sinod.

    d. In cazul in care fie Sinodul Mitropolitan, fie Comisia pentru Canonizarea Sfintilor Romani, fie Sfantul Sinod constata ca in buna masura dosarele cu rezultatele studiilor cercetarilor si propunerilor pentru canonizare trebuie completate, dosarele respective se restituie cu recomandari si indrumari eparhiei care a facut propunerea initiala pentru indeplinirea acestora, dupa care eparhia le inainteaza din nou Sinodului Mitropolitan pentru a se urma procedura stabilita mai sus.

    e. Daca Sfantul Sinod aproba propunerea de canonizare, emite Tomos-ul de proclamare a canonizarii, fixeaza data sarbatoririi si aproba introducerea ei in calendarul bisericesc. De asemenea, Sfantul Sinod aproba icoana sfantului, precum si slujbele religioase in cinstea lui, dispunand introducerea lor in cartile de cult”. Asadar, prin hotararea 4255/2002, Biserica noastra a stabilit procedura ce trebuie urmata atunci cand se fac propuneri de canonizare.”

  7. @Geo,
    Daca nu ai fost crestin, citind toate aceste conditii, te crucesti.Nu se specifica toate aceste conditii trebuiesc indeplinite cumulativ, deci daca neindeplinirea uneia din contitii duce la pierderea dreptului la canonizare dar este de inteles ca asta o vor decide mai marii BOR de la caz la caz… deci dupa pohta inimii.

  8. Va dau un indiciu!

    Eu unul pot spune doar ca sfinti nu au existat, nu exista si nu vor exista. Oameni buni au fost, sunt si vor fi mereu… Toata tarasenia cu Arsenie este o minciuna mare in care sunt interese materiale evidente dar in secolul XXI nu mai tine! De acord cu faptul ca tratati in acest fel subiectul. Ma tem insa ca stilul Romaniei TV de a trata subiectul va triumfa…

  9. Va dau un indiciu!

    Observati ca in principiu pentru canonizarea cuiva nu e necesar ca respectivul sa faca minuni in viata sau dupa moarte… Dar prostimea insista numai pe chestia asta cu minunile, chestie care nu poate fi dovedita, dupa umila mea parare, NICIODATA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Statistici T5