Mari enigme ale indexării pensiilor militare

Categoria Despre Armata 3.981 afisari

ACEST ARTICOL  ARE LA BAZA O EROARE:  MAJORAREA DIN IANUARIE 2017 NU S-A FĂCUT ÎN BAZA UNEI INDEXĂRI, CUM GREȘIT  SE SPUNE ÎN ARTICOL, CI  A AFECTELOR  ORDONANȚEI 99/2016. De aceea fac corectura de rigoare și îmi prezint scuzele publice cititorilor și celor care s-ar fi putut simți lezați.  Mențin totuși articolul pentru a se vedea eroarea dar și scuzele către cei îndreptățiți să le primească!

Nu ştiu ce să fac, cu cât intru mai adânc în problema indexării şi actualizării pensiilor militare, cu atât constat că ori nu mai înţeleg nimic, ori nu mai există ruşine, nu mai există teamă, nu mai există bun simţ, nu mai există nimic la nivelul conducerii  MApN, că legile sunt făcute pentru a fi încălcate, dar aş vrea să ştiu măcar cine e artizanul, “mintea limpede “ care a făcut toate aceste calcule sau combinări, plecând de la inversarea termenilor şi confundarea termenului de indexare cu cel de actualizare   pe baza inflaţiei, aşa cum apare în OUG 59, continuând cu introducerea calcului la “indicatorul cunoscut la 01.01. a anului în care se face “actualizarea” după cum prevede OUg 59, trecând prin indexarea-actualizarea în doi ani diferiţi  luând ca reper acelaşi an(2016) şi terminând,-sper- cu luarea în considerare a două cifre diferite  de inflaţie pe acelaşi an. Aşa ceva numai la noi se poate întâmpla şi din păcate în armată, pentru că ea este Ciuca Bătăii. Am spus ciuca, nu Ciucă. Iată  încă un aspect al jocului de-a indexarea  la care nu ştiu cum vor răspunde mai marii ministerului şi guvernului, pentru că ceva este,  dacă nu penal, atunci cel puţin ciudat şi ilogic.

  1. Indexarea din Ianuarie 2017, daca s-a facut conform art.59(1) din L-223(nemodificată) s-a calculat „cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat”avandu-se in vedere punctul 2 al respectivului articol, care spune că:„Indicatorii prevăzuți la alin. (1) sunt cei definitivi, cunoscuți în anul curent pentru anul calendaristic anterior, comunicați de Institutul Național de Statistică” dar asta  dacă s-au luat în calcul ambii indicatori .
    Bun!
  2. Care a fost anul anterior anului 2017? Daca nu o fi dat, sau nu dă Olguta o noua OUG de modificare a sintagmei „anterior”, acesta ar trebui sa fie anul 2016.
  3.  Ce s-a intamplat in Ianuarie 2017? Conform comunicatului CPS din 06. Ianuarie 2017, toate pensiile militare reglementate de L-223 au fost majorate cu 2,25% conform art 59(1) adica AU FOST INDEXATE.
  4. Ce anume a determinat indexarea? Puteau fi doua elemente, conform legii şi anume ori rata inflatiei  pe anul anterior, ori cresterea salariului mediu brut, a aceluiasi an, dar puteau fi luate în calcul şi amândouă

–            Dacă creşterea se făcea pe valoarea inflatiei,  aceasta lua forma unui procent, adica x%,  din valoarea inflaţie cifră care  fluctua c valoare de la pensie la pensie .

–           Dacă  inflaţia se făcea doar pe baza cresterii salariului mediu, atunci  ar fi fost vorba de o sumă fixă, adică  jumatate din creşterea salariului mediu brut, sumă care ar fi fost aceeaşi pentru toţi pensionarii.

–          Dacă indexarea s-a făcut pe baza modificării ambelor repere, atunci pensiile trebuie să fi crescut la toată lumea cu cel puţin jumătate din creşterea salariului mediu brut pe anul 2016, plus procentul corespunzător din creşterea inflaţiei.

–          Astfel, normal ar fi ca -aşa cum rezultă din calculele de la punctul 5 -,  nici o pensie să nu fi crescut cu mai puţin de 133 de lei ca urmare a indexării din 2017. Dacă există o singură pensie crescută cu mai puţin de 133 de lei, rezultă fără urmă de îndoială, că INDEXAREA  DIN IANUAIRIE 2017  S-A CALCULAT NUMAI ÎN BAZA RATEI INFLAŢIEI sau , s-a calculate greşit.

5.  Ce s-a întâmplat cu salariul mediu brut în 2016? Conform datelor oficiale, acesta a crescut de la 2415 în 2015  la 2681, în 2016 adică cu 266 de lei.

6. Cu cât a crescut pensia în 2017 ca urmare a indexării ? Cu 5,25% CONFORM COMUNICATULUI CPS, deci nu cu suma fixă, ceea ce ar fi insemnat 133 de lei. Presupunând însă că s-ar fi aplicat creştere procentuală din  creşterea salariului mediu , calculând ar rezulta că cei 266 lei ar fi 11,02% din salariul mediu pe 2015 iar 50% din 11,02 fac 5,50, nu 5,25.  Dar, repet, indexarea  în baza salariului mediu nu putea fi decât o sumă fixă, chiar dacă se lua 50% DIN EL.  Oricum cei 266 lei ar fi însemnat procentual  11,01 %din salariul mediu brut de 2415 al anului 2016, iar indexarea cu 50% din sumă ar fi trebuit să fie eventual, procentual, de 5,50.

7. Dacă majorarea a fost procentuală şi nu fixă, înseamnă că indexarea s-a făcut având în vedere (şi, sau numai) rata inflaţiei pe 2016 ca să poată justifica creşterea cu 5,25% anunţată de CPS.
HOPA HENŢ !!!!!!

Concluzii :

Deci în 2017 am avut parte de indexare deoarece în 2016, ANUL ANTERIOR anului 2017, rata inflaţiei a crescut cu ( cu 5,25%) că aşa spune legea, 100% din rata inflaţiei PE ANUL ANTERIOR. Oricum, CERT ESTE CĂ ÎN ANUL 2016 AM AVUT O RATĂ A INFLAŢIEI POZITIVĂ, că altfel, nu aveam indexare, sau ar fi fost de doar 133 lei la toate pensiile, DACĂ INDEXAREA SE FĂCEA DOAR PE BAZA CREŞTERII SALARIULUI MEDIU.  

Buuuuuuun.

Dar, la întrebarea mea şi a altor colegi privind indexarea pe anul 2018, CPS a răspuns negru pe alb că nu se va  aplica indexare  ÎN ACEST AN, pentru că baza de referinta o constituie datele cunoscute la 01.01.2018, (conform OUG 59)ADICĂ COMUNICATUL DIN 20 Ianuarie 2017, ADICĂ CEL REFERITOR LA RATA INFLATIEI PE ANUL 2016, CARE AR FI FOST DE  -1,5% DECI O “CREŞTERE NEGATIVĂ”.

Rezultă din acest comunicat că în 2016 am avut o rată a inflaţiei negativă. Atunci  PE CE  REPERE ŞI DATE S-A FĂCUT INDEXAREA DIN 2017 ?

Trăim un scenariu de Kafka.

În primul rând pentru că MApN ia în calcul pentru stabilirea indexării acelaşi reper timp de doi ani la rând, calculând şi pentru 2017 şi pentru 2018, indexarea pe baza ratei inflaţiei din 2016 şi în al doilea rând, pentru că -ŞI MAI ABSURD- ACEASTĂ CIFRĂ A SCĂZUT BRUSC DUPĂ UN AN, DEVENIND NEGATIVĂ.

CINE LĂMUREŞTE PROBLEMA, CĂ PE MINE MĂ IA TREMURICIUL?

Nu ştiu câţi din colegi vor înţelege această dilemă.  Pentru cei pentru care e prea dificil, mai bine să nu ceară traducere, nici desen. Nu ştiu  nici cine o va descâlci sau  rezolva, pentru că deocamdată, aşa cum apare este de nedescâlcit, sau, dacă are o explicaţie aceasta ar fi prostia sau reaua – voinţă care însă, având în vedere implicaţiile şi rezultatele, are iz penal. Personal sper ca domnul ministru Fifor, filolog ca şi mine, să nu aibă nevoie de translator pentru a înţelege această prezentare şi să-şi pună, sau să pune nişte întrebări pe la Direcţia Financiar-contabilă sau poate pe la alte ministere.

I love Ciucu

Şi dacă tot am vorbit de domnul ministru Fifor, am intrat  pe pagina MApN şi am văzut în galeria de fotografii şi una a domnului ministru  la o întâlnire cu amiralul James Fogo, Comandantul Forţelor Întrunite din Napoli . Privind această fotografie, mi-a venit în minte instantaneu imaginea domnului Ciucu în propusa uniformă militară şi  mi-am pus întrebarea dacă nu cumva domnul ministru este în conflict de interese. Parcă aşa se numeşte când interesul personal se intersectează cu cel profesional, dacă ţinutele  au acelaşi designer.

Acum o lună şi ceva domnul ministru spunea că a stabilit noua uniformă a armatei române şi că o să placă românilor. Pe internet tocmai apăruse o fotografie cu proiectul de uniformă, prezentat de nimeni altul decât de făuritorul acestuia, marele om de afaceri Ciucu.

Ei bine, privind fotografia, dar mai ales poziţia celor doi prezentatori de modă, aş putea jura că au aceeaşi sursă.

Se pare că domnului Fifor i-a plăcut atât de mult croiala, încât a acceptat să promoveze  firma la toate adunările populare de partid şi de stat. Face şi omul un ban cinstit ca foto-model, care a treaba ?Aşa a început şi Botezatu şi uite ce bine o duce, e cel mai râvnit burlac.    Aş putea paria, cu mari şanse de a câştiga,  muuuuuuult mai mare decât la meciurile Simonei Halep, că taiorul domnului Fifor are acelaşi „dizainăr” cu livreaua  propusă militarilor. Probabil că în „contractul de sponsorizare” este specificat că domnul Fifor va fi îmbrăcat , de casa Ciucu   şi periat de casta armatei  dacă va impune livreaua, militarilor. Oare nu e conflict de interese? Priviţi cele două „uniforme” şi spuneţi-mi  mie mi, că nu visez.Poate mă înşel, dar mie taiorul îmi miroase a Ciucu.  Piei drace !

 

UPDATE 29.03.2018, 19.25 FOARTE IMPORTANT

Imi fac MEA CULPA PE ACEST ARTICOL. CINEVA MI-A ATRAS ATENTA CA MARIREA DIN 2017 A AVUT LOC CA URMARE A ORDONANTEI 99/2016 ART 12, PUNCTUL 1, NU CA URMARE A INDEXARII SI ARE DREPTATE. Recunosc, am gresit, si imi cer scuze pe aceasta cale si personalului CPS si altora care se puteau simti lezati sau vizati de articolul meu. Nu il voi scoate, pentru ca imi asum greseala s nu vreau sa se creada ca o acopar, dar vreau sa se stie ca am gresit . Imi cer scuze fata de toti cititorii.

https://lege5.ro/Gratuit/geztqnzsgi3q/ordonanta-de-urgenta-nr-99-2016-privind-unele-masuri-pentru-salarizarea-personalului-platit-din-fonduri-publice-prorogarea-unor-termene-precum-si-unele-masuri-fiscal-bugetare

 

https://republica.ro/cac-tigul-salarial-mediu-brut-in-2016

https://cps.mapn.ro/app/webroot/fileslib/upload/files/Mass-media/COM%20DE%20PRESA%202%20din%2005.01%202017.pdf

Daca ti-a placut articolul trimite-l mai departe!

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS

7 Raspunsuri la Mari enigme ale indexării pensiilor militare

  1. Geofreeland

    Ei da, o concluzie pertinentă. După atâtea explicații,argumentări pe legi,pe OUG, pe indexări, pe orice ține de „cogito, ergo sum”, dl Necșu ca și noi, am trecut la alt nivel și anume la ” dubito, ergo sum”.

  2. Ifrim

    La atatea legi,ordonante,calcule,interpretari,pe mine m-ati pierdut,ma predau in mana Domnului ca el in marinimia lui stie mai bine ce lucrare are cu mine.La hipertensiunea mea daca-mi bat capul cu cele buchisite de domnul colonel nu apuc sa ciocnesc ouale de pasti!

  3. @ Ifrim,
    S-o gasi o persoana milostiva sa ti le ciocneasca…

  4. Dan

    De parca n-ar fi destul ca guvernantii „bat” Armata, iata ca si MAp a fost populat cu acelasi tip de politicieni, marionete ale conducerii PSD.
    Si, asa cum era de asteptat, noi lideri civili din minister si-au identificat dintre militarii „pârâți” care sa aplice directivele lor, in detrimentul militarilor de cariera, indeosebi al rezervei Armatei.

  5. Ifrim

    @colinel.Traditia spune ca inainte de sarbatori acestea trebuiesc vopsite,iar una din vopselurile cu priza ar fi rujul!

  6. Constantin

    Nu se poate ca acest balamuc sa fie in interiorul MApN!!!!Pacat dar pestele de la cap se inpute!!De unde se va curata?Mare pacat.

  7. gheo

    Daca militarii romani vor fi imbracati ca cel din prima imagine, oamenii se vor intreba „la ce hotel is majordoni astia”, parca asa se numesc cei care intampina clientii la intrarea intrun hotel !!!. De rasul curcilor dar … probabil ca „lacomia, mita si nerusinarea nu au limite cand este vorba de TOCAT banii statului, adica ani nostrii de cate „samsarii politici si acolitii lor, de … noi i-am votat sau mai bine zis, cei dintre noi care s-au lasat cumparati ieftin, umilitor si rusinos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Statistici T5