Răspunsul complet al CPS la solicitarea mea

Categoria Despre Armata 2.817 afisari

Așa cum am prezentat în articolul ”CPS a MApN despre situația actualizării pensiilor și recalculare”, am pus o serie de întrebări Casei de Pensii Sectoriale a MApN, întrebări, la care –așa cum mi s-a spus- nu s-a putut răspunde complet datorită scurtului timp în care au fost obligați să răspundă, în conformitate cu prevederile art 7 din L-544/2001.

Consecvent și perseverent am insistat și am solicitat să primesc totuși răspunsul complet în termenul maxim prevăzut  de lege și am primit asigurări că voi primi răspunsul complet în termenul legal. Am admis ca totuși în situația în care ar lua prea mult timp întocmirea unei  situații complete cu datele privind actualizarea, să mi se spună măcar procentual, per total, cu cât au crescut pensiile celor 100 de persoane, adică 0,4 % din totalul celor cărora li se actualizaseră pensiile. Am insistat, așa cum spuneam și în articolul anterior, să mi se spună la punctul 2  ce soluție a fost adoptată pentru rezolvarea situației celor cărora nu li s-au recalculate pensiile și dacă până la 30.06.2018 acestea vor fi soluționate.   Am primit răspuns și la această întrebare.

Iată însă răspunsul primit astăzi de la CPS a MApN

Nu știu cum or fi alții, -vorba lui Creangă- dar eu până acuma  am primit răspunsuri de la toate instituțiile cărora le-am trimis cereri solicitând diferite informații și nu sunt nici general, nici președinte de asociație, nu sunt invitat la tv, nici nu mă dau cap în cap zilnic pe la ușile nu știu cui pentru a propune soluții privind reorganizarea rezervei. Probabil am eu o figură mai fioroasă și sperii lumea, sau cine știe. Așa  că reînnoiesc oferta către șefii de asociații nebăgați în seamă de diferite structuri cărora le-au cerut informații, oferindu-mi disponibilitatea de a solicita eu, pro bono  necesarul de informații pentru cei care doresc să obțină informații de interes general, privind drepturile plătitorilor de cotizații.

Mergând acuma concret la răspunsuri, pe scurt și concret, la întrebarea 1  se constată că domnii din conducerea CPS a MApN își menține punctul de vedere privind corectitudinea sau temeinicia emiterii deciziilor de indexare/actualizare. Și eu îmi mențin punctul de vedere susținând că nu ar trebui emise decizii pentru că :

1.       Încalcă prevederile Ordinului M25/ 2015, anexa 2 art 1;

2.       Se bate cap în cap cu comunicatul MAI, comunicat  prezentat de mine în articolul ”Casele de pensii ale MApN și MAI se dau cap în cap”.

Ce este interesant este că în Anexa 2  a Ordinului M25/2016,  care ar trebui să reglementeze secțiunea a 4-a din L-223 care face trimitere la indexarea și actualizarea pensiilor, are doar două articole din care doar unul dace referire la ”actualizarea” pensiilor, dar de fapt vorbește despre indexarea în baza inflației. Așadar în ordinul ministrului datat februarie 2016 este scos din discuție aspectul indexării pensiilor în baza creșterii salariului mediu, AȘA CUM PREVEDEA DE FAPT LEGEA 223 LA ORA EMITERII ORDINULUI, DAR ÎN CONCORDANȚĂ CU PREVEDERILE ART. 59 MODIFICAT DE ORDONANȚA 59 ÎN AUGUST 2017 DECI 15 LUNI MAI TÂRZIU. Realizați minunăția? Ordinul M25 /2016  cuprinde de fapt instrucțiuni de aplicare a legii 223 CU COMPLETĂRILE ȘI MODIFICĂRILE ULTERIOARE APARIȚIEI ORDINULUI. Nu că e tare ?  Oare cine o fi clarvăzătorul care în 2016 a prevăzut că art 59 din legea 223  va fi modificat de ordonanța 59  peste 15 luni și va scoate indexarea atât ca definiție, cât și ca procedură? Oricine ar fi fost, de vreme ce ordinul M25 /2016 este emis de specialiști din MApN și celelalte ministere, ESTE CLAR CĂ CEL PUȚIN DIRECȚIA FINANCIAR CONTABILĂ A MApN, cea care a lucrat la emiterea acestui ordin, CUNOȘTEA ȘI A AVIZAT ELIMINAREA INDEXĂRII PENSIILOR MILITARE ATÂT CA TERMINOLOGIE CÂT ȘI CA OPERAȚIUNE, PENTRU CA ORDINUL M-25 NU CUPRINDE NICI O REFERIRE LA PROCESUL DE INDEXARE CARE LA ACEA DATĂ ERA PREVĂZUT ÎN LEGE.

Să mai spună acum domnii generali că nu au date cu care să meargă la discuții cu reprezentanții ministerului și că au nevoie de timp pentru a se documenta și pentru simulări.

Apropo de simulări,  la punctul 2 am primit răspuns și privind  impactul financiar al actualizării pensiilor pe baza creșterii soldelor. În primul răspuns mi s-a spus că doar 100 de pensii au crescut, din cele peste 25000 calculate. Acum mi s-a răspuns că această creștere a fost per total, de circa 7%. Unde ești doamna Olguța, care spuneai că în câțiva ani pensiile vor crește cu 200% dacă la o creștere de 15% a soldelor, doar 0,4% din pensii au crescut și și acelea cu cel mult 7%? Dar domnul Fifor cu cele 11 miliarde ale sale unde e? Dar domnul Jianu, cel care era în sală atunci când domnul Fifor pronunța cifra aceea fantasmagorică, de ce nu i-a spus că a fost mințit? Nu cumva cel care ”îl mințise” era și el în sală? Ce răspund acum acești domni și doamne, cu ce își mai justifică modificarea legii 223 prin ordonanța 59?

Domnilor generali, colonei și alți gradați auto-aleși în fruntea asociațiilor și sindicatelor militare, apărători ai patriei, când mai mergeți la întâlniri cu diferiți reprezentanți ai structurilor de partid și de stat, luați aceste date obținute de mine de la CPS, nu mai cereți simulări și întrebați ferm, fără țipete (că știu că nu vă stă în caracter, la ședințele de partid  sau UTC nu se ridica tonul în fața șefilor), întrebați deci ferm, direct și fără teamă, PE CE SE MAI BAZEAZĂ TEAMA  conducerii de partid și de stat în ceea ce privește actualizarea pensiilor militarilor conform L-223, NEMODIFICATĂ, atâta vreme cât datele ”simulacrului” de actualizare pus în practică la 1 Ianuarie 2018 arată că toate temerile și datele avansate de Olguța și Mihai Fifor au fost manipulări ordinare ? Și mai întrebați-l pe domnul șef al Direcției Financiar Contabilă de unde a știut în februarie 2016 că ordonanța din august 2017 va anula indexarea pensiilor încât această operațiune financiar –fiscală nu a fost cuprinsă în Ordinul M25/2016? Sau a fost din prostie? Aoleo?

Să mai aud acuma pe cineva că nu are gloanțe.

În ceea ce privește punctul 3, aici , așa cum am mai spus, CPS are dreptate, a fost o greșeală a mea pe care am recunoscut-o, cerându-mi scuze atât față de cei de la CPS cât și față de cei care mi-au citit articolul respectiv. Sper să nu mai repet greșeala.

Alo, enfants de la Patriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie…..

Daca ti-a placut articolul trimite-l mai departe!

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS

13 Raspunsuri la Răspunsul complet al CPS la solicitarea mea

  1. Georgică Cordoneanu

    Despre soldele în funcție de vechimea în serviciul militar se mai știe ceva?
    Din 01.07.2010 nu s-au mai acordat.
    Calcule s-au făcut, banii au fost solicitați la DFC dar. ….e tot criză!
    Respect!

  2. Gelu Astilean

    Problema e ca daca acea majorare, a fost facuta in baza OUG 99/2016, inseamna ca nu a fost in baza inflatiei si atunci nu ar trebui sa faca referire la ea cand fac actualizarea, inflatia nu a fost folosita ci un procent aleator dat prin OUG care nu reprezinta inflatia, deci actualizarea ar trebui facuta la toata lumea nu doar la cei la care le creste mai mult decat majorarea in baza a 5,5% dupa OUG 99/2016.

  3. @Astilean,
    Da, majorarea din 2017 a avut la baza oug99 si s-a facut in baza maririi punctului de pensieprintr-o OUG fara nici o legatura cu Legea 223.
    InsA, alin 2 al art 12 din respectiva ordonanta specifica ” În anul 2017, pensiile reglementate de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, se majorează cu 5,25%, potrivit art. 59 alin. (1) din actul normativ menționat.”. Deci indexarea este considerata ca fiind facuta in baza art 59 alin 1 care spune :”(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat.”. Partea ciudata este ca respectivul articol 59, dupa cum se vede se refera la cu totul alte repere, respectiv la inflatie si salariul mediu brut. Cum indexarea din ianuarie 2017 s-a raportat la punctul de pensie, REZULTA CA NU A AVUT NICI O LEGATURA CU ART 59(1) DIN LEGEA 223. Cine descurca lucrurile ca se pare ca unii nu stiu sa citeasca.

  4. @Cordoneanu
    Ma iertati, in baza carei legi erau date?

  5. Geofreeland

    Fabulos Papaiani în Un surâs în plină vară! O căutare cu „ia gogoașa neamule” explică tot despre legea pensiilor, Olguța și hora miniștrilor.

  6. Corneliu Goldic

    Va salut!
    Atrag atenția asupra unui fragment din răspunsul CPS:
    ,, in condițiile respectării regimului juridic al deciziei de înscriere la pensie”.
    Mulțumesc!

  7. Bostin

    Lasii nu se revolta niciodata.Politicienii va cunosc bine…

  8. Geofreeland

    Văicăreala pe pensii e detronată de declarația lui Raed Arafat! Capitală! Nene, ori la stat, ori la privat. Doctorii ăștia, atât de nesimțiți au ajuns încât nu fac nimic fără bani. Hipocrate, un idiot, zic meșterii doctori ai mileniului III. Spune-ți-mi un doctor care nu ia șpagă! Vecina mea, Florica de la țară, zice, cum să mă duc la doctor dacă nu am bani? O doare un Șold, de la sapă și are și ea niște ani. Un răspuns, vă rog! Raed a pus punctul pe i. Poate o să-l coste funcția. Dar nu se mai poate. Țara asta nu e numai a procurorilor dar și a doctorilor. Obiectul mărfii sunt libertatea și sănătatea. Vitale. Pensii? OK! Tot la doctori se duc și mai zicem și săru’ mâna. Zisei și io, așa după Paști.

  9. Gabriel

    Domnule Neacsu, daca 100 de pensii actualizate au crescut in medie cu 7%, interesant ar fi de aflat ce elemente salariale din decizie au crescut, ceea ce a condus la un brut mai mare, in conditiile in care indexarile din 2016 si 2017 nu s-au luat in calcul. Poate ma lamureste cineva. Multumesc anticipat.

  10. bazil

    @Gabriel. Legea 223 si de altfel comunicarea CPS (27.03.2018)spun foarte clar…..”in anul in care puteau fi aplicate …indexarea…si actualizarea…..”se aplica dispozitiile cele mai faborabile. Deci e vorba de anul 2017 deoarece actualizarea(cat o fi ea …?????????)se face in anul 2017 si nu are nici o legatura cu 2016, deci indexarea din 2016 ramane valabila. Mai cititi fratilor si cititi cu atentie…..ca daca si la unele articole cat de cat favorabile voua va balbaiti…..si le interpretati dupa ureche de regula in defavoarea voastra………apoi v-o trag astia in bot de nu va vedeti!

  11. NeO

    Cu tot respectul, trebuie să vă contrazic unele comentarii. E de înţeles, v-au derutat postările unora care ar trebui să îşi updateze cunoştinţele referitoare la legislaţia cu impact asupra pensionarilor militari, înainte de a se apuca să glăsuiască. Legătura între OUG 99/2016, creşterea punctului de pensie civilă şi indexarea pensiilor militare în 2017 este cu totul alta decât cea spre care v-a „îndreptat” un comentator de la articolul anterior despre CPS. Legal, calculul creşterii punctului de pensie, exprimat în procente, se face conform art.102 din legea 263/2010- cu modificările şi completările ulterioare , iar calculul indexării pensiilor militare ( cel putin pt. 2016 şi 2017) conform art.59 din legea 223/2015. După lecturarea acestor articole, se va vedea similitudinea formulelor şi a datelor folosite la cele două tipuri de pensii şi fireşte că se vor obţine procentaje identice. Deci indexarea pensiilor militare nu s-a făcut în baza creşterii punctului de pensie! De ce OUG? Pentru că şi până în anul 2016 , indexarea pensiilor s-a făcut ca urmare a emiterii unui act HG, Lege, OUG prin care rezultatul algoritmului stabilit de lege a fost oficializat. Nu ar fi chiar normal ca fiecare Casă de pensii să preia datele de la INS, să calculeze procentul de indexare şi să-l aplice. Ar putea apare erori de calcul. Dealtfel, în sprijinul argumentelor mele a se vedea că şi indexarea din 2016 a fost prevăzută în OUG 57/2015. Şi o ultimă precizare: din 2011, salariul mediu brut folosit în fundamentarea legii bugetului asigurărilor sociale-care are o valoare prognozată, nu mai face parte din formula indexării pensiilor. Este înlocuit de creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat, ce se calculează în funcţie de datele oficiale ale INS.Multzumesc pentru răbdare, pentru argumentaţii mai pe larg, vă voi contacta.
    @ Cordoneanu
    Nu se acordă nici în 2018, din cauza art.11 din OUG 90/2017. Recent ICCJ a stabilit că acţiunile în justiţie referitoare la aceste drepturi, sunt premature în perioada de suspendare. Aşa că toate procesele aflate pe rol, se vor finaliza cu admiterea excepţiei de prematuritate şi respingerea cererilor. Rămâne speranţa, pentru că orice drept recunoscut ca fiind prematur, va ajunge cândva la „maturitate”.
    @ bazil
    Cred că ar trebui să fiţi mai ponderat. În ciuda „argumentelor” pe care le aduceţi în susţinerea faptului că indexarea din 2016 nu e ştearsă din calcul la actualizarea pe legea 152/2017, ţin să vă contrazic. Da, legea stabileşte aplicarea într-un an a unei actualizări sau indexări, după caz, nu ambele. Dar legea nu spune ce se întâmplă cu indexările din anii anteriori. Aşa că funcţionarul CPS va lua ultima decizie emisă, îi va face actualizarea şi o va compara cu suma aflată în plată. Nu modifică decât elemente din baza de calcul, respectiv din anexa nr.1 la decizie, nu va adăuga la suma reieşită din calcul eventuale sume sau procente din indexările anterioare pentru a le compara cu suma aflată în plată, pentru că acest lucru nu este prevăzut de lege.Asta dacă nu cumva dvs. aveţi decizie de indexare a pensiei pentru anul 2016. Atunci da, vă va fi păstrată indexarea din 2016 şi în calculul actualizării din 2017.

  12. bazil

    @neo. Legile de la noi, facute in buna parte pe genunchi lasa loc la interpretari cat cuprinde .Iata insa ca exista si destui interpreti care se straduiesc nevoie mare sa gaseasca argumente in defavoarea cetateanului obisnuit printre care si dl neo.Nenicule, daca legea nu stabileste -mamaliga p0rapadeste- ce se intampla cu indexarile din anii anteriori atunci exista alte articole de lege care-i obliga pe cei in drept sa aplice cazul cel mai favorabil pentru omul obisnuit , in cazul nostru rezervistul care a jurat sub drapel si a slujit cu credinta si abnegatie zeci de ani si nu s-a ocupat de furaciuni, rambursari ilegale de teveauri, afaceri cu case de la stat, nu a dat tunuri si tancuri in bugetul de stat.De altfel si logica ar spune ca daca legea nu prevede nimic expres in acest sens, nu exista nici un temei legal sa se anuleze indexarea din 2016(legea nu stabileste ca se anuleaza indexarea din 2016 e clar ca lumina zilei).Doar faptul ca Pamantul e rotund dar capetele sunt patrate (unele, cam multe e drept!) nu e suficient pentru a anula un drept castigat de rezervistii corecti cu pensii corect calculate nu smenuite ori smecherite !In ceea ce ma priveste sunt obligat sa va stric ziua „mult stimate si iubite comentator „deoarece dispun si de decizie din 2016 (neindexata) dar si de o decizie din 2017 si asta deoarece in cazul meu au existat unele erori la recalculare, am contestat in timp util decizia din 2016 si am primit alta in 2017 cu corectiile de rigoare.Asadar dupa cum ati spus preastimabile, CPS va fi obligata sa sa ia in calcul ultima decizie -cea din 2017 .Ceea ce e „naspa” -am niste colegi care nu au decat decizii din 2016 ! Le voi rade in nas cand le voi arata decizia mea cea scumpa (stiti dvs….cu mainile pornite de pe nas si semnul acela de pa pa….).Nu e drept , recunosc, nu e cinstit….dar DURA LEX SED LEX…mai bine zis de-a dura tevatura…..

  13. @NeO,
    Indexarea din Ianuarie 2017 s-a facut, asa cum spune și CPS in baza articolului 12 din OUG 99/2016 care la punctul 1 face trimitere la cresterea punctului de pensie. Asadar majorarea cu 5,25% reprezinta exact acea creștere a punctului de pensie. Ca cineva s-a gândit să o aplice si celor care isi luat pensiile in baza L-223 lipindu-o cu superglue de art 59 este alt subiect de discutie, dar adevarul e ca nu are nici o legatura cu art 59 din L-223, care vorbeste de indexarea pensiilor in baza cresterii salariului mediu si a inflatiei. Asa se face la noi, se baga la un loc perele cu merele si se vand ca sunt legume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Statistici T5