Să nu creadă cineva …

Categoria Magazin, Opinii


Motto: Marea dramă a României este că nu produce ce consumă și nu consumă ce produce, deși ar putea.

Să nu creadă cineva că tot ce se întâmplă în România din Decembrie 89 încoace este rodul victoriei Revoluției. Nu, este rodul unor minți perverse și diabolice, care au decis transformarea României în cea mai mare vacă de muls din Sud – Estul Europei;

Să nu creadă cineva că de 30 de ani încoace România a evoluat. Nu, de 30 de ani încoace am rămas fără : conștiință, istorie, învățământ, spitale, armată, industrie, agricultură, resurse, mândrie, idealuri, voință, bun-simț, respect față de tradiții, locuri de muncă, siguranța zilei de mâine, patrioți, forță de muncă,copii, viitor;

Să nu creadă cineva că Europa, partenerii euro-atlantici, nu mai pot de grija noastră și încearcă să ne aducă pe drumul cel bun. ”Drumul cel bun” pentru România pe care o doresc ei,   nu înseamnă un stat prosper, înseamnă un stat de sclavi impotenți și analfabeți politic, cultural, instituțional, emoțional, juridic, moral;

Să nu creadă cineva că dacă s-a schimbat ambasadorul partenerului strategic și a venit un american de origine română, acesta ne va ajuta cu ceva sau ne va sluji interesele. Nu, el a declarat încă de când era intervievat că vrea să vină în Româna pentru a o face să slujească interesele SUA. Și Ghittenstein și Klem au avut origini române și asta nu i-aoprit să își bage nasul prin toate cotloanele vieții socio-politico-economice urechind de la magistrați la Comisii juridice ale Parlamentului când interesele Licuriciului o cereau;

Să nu creadă cineva că dacă au venit liberalii la putere, o să trăim mai liber. Noțiunea de libertate nu are nici o legătură cu cea de liberal, sau nu pentru popor. Liberi sunt doar ei, să își facă de cap, pentru că au de partea lor guvernul, justiția, președintele (sau el îi are pe ei, mai bine zis) plus Partidul Popular European căruia i-au dat majoritatea așa cum se lăuda Sică;

Să nu creadă cineva că acest guvern este mai bun decât cel dinainte, sau decât celelalte dinainte. Nu, toate sunt la fel, toate au urmărit și urmăresc doar interesele celor ajunși la butoane, se rotesc între ei, se înjură, se spurcă se învinuiesc de devalizarea bugetului, dar în ciuda declarațiilor, nu am văzut nici un ministru condamnat pentru că a semnat un contract păgubitor pentru țară sau trădarea intereselor României, nici pe cel care a semnat și pierdut contractul cu Bechtel, nici pe cel care a semnat contractul cu RMG, nici pe cel care a semnat contractul cu Microsoft, nici pe cel care a vândut flota, nici pe cel care a cumpărat sicrie plutitoare pe post de nave de război. Am văzut câțiva condamnați pentru termopane, pentru încadrarea a două secretare la o regie, când colcăie regiile și instituțiile statului de pupile și ”nepoate” de politicieni de toate culorile. Unele țiitoare au ajuns și parlamentari după ce au fost înregistrate oralizând pe canapele de partid;

Să nu creadă cineva că dacă unele comisii parlamentare au decis să taie pensiile speciale inclusiv cele ale magistraților, s-a schimbat ceva în România, sau chiar vor fi tăiate. Păi în condițiile în care CSM-ul a ”atras atenția” parlamentarilor să nu se joace cu drepturile lor, credeți că daca -prin absurd- proiectul va trece de plen, magistrații vor lăsa lucrurile așa ? Vor urma două acțiuni clare: atacarea în instanță unde ÎȘI VOR RECÂȘTIGA PENSIILE și pedepsirea vinovaților. Dar nu cred că se va ajunge la asta, legea nu va trece așa, ar fi împotriva … legii. Oricum însă ei tot vor rămâne cu pensiile neatinse.

Să nu creadă cineva că domnul Coarnă a reușit să îi convingă pe membrii comisiei pentru muncă de la CD că e mai bine ca ei să rămână cu pensii militare, să fie considerați ”militari” la drepturi, dar nu și la …. privațiuni. A fost un șantaj după toate regulile: 25% de pensii noi la politisti si gardieni de penitenciare, nu e de ici de colo, când guvernul se întreabă de unde sa mai fure bani de pensii și salarii. Așa că, chestia cu ”dialogul” cu care a venit domnul Berbeceanu, miroase a berbec fript. Polițiștii vor rămâne civili cu uniformă, cu drept de a face uz de armă, drept de pensie militară, dar și dreptul de a face grevă, de a protesta, de a avea sindicate, drepturi pe care militarii de categoria a doua nu le au, așa cum nu au nici pensiile și salariile magistraților care au decis că lucrează în aceleași condiții ca militarii, dar nu se poate atinge nimeni de drepturile lor, doar de ale militarilor. De ce se mai numesc militarii militari, nu știu, când ei au numai obligații dar nu și drepturi;

Să nu creadă cineva că se va spune vreodată tot adevărul privind așa zisa Revoluție. Păi cum să se spună, când TOȚI ACTUALII POLITICIENI, TOATE PARTIDELE SUNT CLĂDITE PE SCHELETUL PARTIDULUI COMUNIST, LA CONDUCEREA LOR SUNT FOȘTII SAU COPII FOȘTILOR SECRETARI DE PARTID, SECURIȘTI, PROFITORI ȘI LIPITORI CARE AU UN SINGUR SCOP: CĂPUȘAREA REZERVELOR STATULUI, VÂNZAREA A TOT CE ARE CĂUTARE ȘI … BUZUNARUL PROPRIU.

Să nu creadă cineva că dacă CSAT a votat fonduri mai mari pentru serviciile secrete INTERNE, acestea își vor face datoria mai cu sârg întru apărarea independenței, suveranității și integrității naționale. Nuuuuuuuuuuuuu, ei se vor cafti între ei în continuare, fiecare clan cu ”ocrotitorii”lui, se vor spiona între ei și toți pe noi, vor scoate pe piață din când în când câte un jucător de mâna a treia, așa ca să vadă românul că nu stau degeaba, dar altceva nimic. Nici fostul șef al DIPI nu va păți nimic, cum nu va păți nici Dincă și nici fiu-său. Păi dacă deschid ăștia gura, cad toate guvernele din ultimii 30 de ani, inclusiv cele care încă nu au ajuns la ciolan. Crede cineva că mister Oltean nu a avut camere de supraveghere prin camerele pe unde se șămăneau clienții? Păi dacă apar casetele pe piață, cade și guvernul mondial și procurorul european, nu numai niște amărâți de polițiști. cum de nu întreabă nimeni dacă centrul de Wellnes a avut autorizație de funcționare și cine i-a acordat-o, dacă a avut controale de la fisc, sanepid, pompieri, primărie, etc etc? Păi nu e bine să pui astfel de întrebări. Media întreabă doar ce trăgea pe nas Oprea. Care Oprea? Vă mai amintiți secta ”Meditația transcedentală” de pe timpul lui Ceașcă? Meditatorii au tradiție în România și știu să se pună la adăpost;

Să nu creadă cineva că dacă parlamentarii PSD au votat abrogarea OUG 59 micșorarea TVA sau creșterea alocațiilor pentru copii i-a apucat subit grija față de români și nu mai pot dormi de grija noastră. Nu, ei doar le pun bețe în roate liberalilor, le sparg bugetul în cap, fără nici o legătură cu grija față de populație. Tot ce vor este să îi pună pe liberali în imposibilitatea de a gestiona bugetul,să îi ”încarce” la cântar în așa fel încât în câteva luni să se sature românii de ei, indiferent cu ce riscuri.Nu îi interesează că guvernul seva împrumuta iarăși pentru a face față cheltuielilor – e drept, multe promovate chiar de ei, pe vremea când pesediștii guvernau, cu exact același scop cu care pesediștii le votează acuma inițiativele- nu îi interesează că până la urmă românul va trăi mai rău, că ne va sugruma inflația și ne vor copleși datoriile, pe ei îi interesează doar să moară capra vecinului;

Să nu creadă cineva că dacă se schimbă anul, se schimbă și viața noastră. Cine să ne-o schimbe, Moș Gerilă? Haida de! Moș Gerilă nici nu există, el a fost inventat de comuniști parcă. Suntem ca un sugar mort de foame, cu scutecele ude, care țipă dând din mâini și din picioare așteptând să vină cineva să îl schimbe și să îi dea biberonul. Hei, ROMÂNULE, nu mai ai câteva luni, te lauzi că ești aici de 2000 de ani, dar te comporți ca un pui de pițigoi care stă în cuib cu gâtul întins, așteptând să i se dea pe cioc. Nu îți va da nimeni nimic dacă nu te ridici să îți iei singur. Să nu creadă cineva că va primi ceva de-a gata sau că va lupta altcineva pentru el.


Daca ti-a placut articolul trimite-l mai departe!

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS

95 Raspunsuri la Să nu creadă cineva …

  1. Pompiliu

    Este o eroare în ceea ce a-ti scris… Polițiștii au avut grade militare pana în 2002, când fără voia lor au fost transformați în agenți, inspectori, comisari, etc… Dar echivalentul gradelor militare… Nu s a schimbat nimic.. În fond au executat în continuare dispoziții și nu ordine… De fapt același lucru…
    Citesc și vad pe la emisiuni TV cum că, pensii militare ar trebui sa primească doar cei ce au fost în teatre de operații în afara României??? Înseamnă că cei care au fost pe acolo 6 luni într-o cariera de militar trebuie sa primeasca pensie militară, iar un polițist de ordine publica care 25 DE ANI și-a riscat viata pe strada sa apere ordinea publica și proprietatea tuturor romanilor nu ar merita pensie militară…
    Și mai sunt multe exemple de dat pentru toate categoriile de persoane din sistemul de ordine publica și siguranță națională…

  2. Pompiliu

    Gândiți-vă ca din cauza fostului ministru de interne exista azi legea 223…
    Care dacă nu era ciuntit de PSD prin OUG 59, ar fi adus mulți bani în plus pentru pensia militara… Chiar dacă dupa recalculare pe legea 223 unii nu au câștigat nimic.. Ar fi câștigat cu actualizarea în funcție de soldele/salariile celor din activitate aproximativ 51 %, cele doua creșteri de salarii de functie din 2018 de 25% plus aproximativ 21%in 2019.
    Daca nu existau polițiștii și SINDICATELE LOR ÎN CONTINUARE MILITARII NU PRIMEAU BANI PT ORE SUPLIMENTARE SAU PT MUNCĂ ÎN WEEKEND… ȘI NU MAI AVEAU LIBERE ATÂTEA CÂT SUNT ÎN CALENDAR ÎNTR-O LUNA…

  3. Maior Aran Nicolae

    Corect

  4. Pompiliu

    La data de 17 decembrie 1989…eram militar în termen… La Ploiești… Dupa alarma de lupta Radu cel frumos (fără mobilizarea rezerviști lor) pt ca eram cercetaș am început sa facem patrule de cercetare sa verificam posturile de garda… Pe aleile unității erau scoase toate materialele pt război… Arme, muniții, ustensile… Etc.
    Pe 22.12 1989 după ce la televiziunea romana au apărut revoluționarii ( Caramitru și ceilalți) în unitate a izbucnit o euforie generala… Toți militarii, cadre și militari în termen se bucurau…. Bucuria a ținut pana seara când la București a început să se tragă… Atunci Sergiu Nicolaescu a făcut apel la TV sa vina Comandantul Niculescu de la Ploiești cu militarii sai sa apere televiziunea și revoluția…. Și comandantul unității mele s a conformat… Au plecat la București, tancuri, taburi și toate batalioane de infanterie…. Eu care făceam parte din compania Stat Major (cercetaș) am fost foarte supărat și dezamăgit canu am plecat și eu la București.. Sa apar revoluția…
    În schimb am făcut în unitate paza la depozitul de muniții 12/12..pana pe 27.12…
    Apoi am început sa facem iar patrule de cercetare 4ore patrula, 4 ore veghe, 4ore somn…. După 02.01.2019 am fost băgați în gardă la un program super smecher… 4vore gardă, 4 ore somn… 4 ore somn?? Erau de fapt doar 3 pt ca cel puțin o ora o pierdeai pe drum de la post la CD.. Și când între gărzi aveai și masă…
    Apropo în începutul lui ianuarie 1990 la Ploiești au fost – 25 grade Celsius..
    Dar a trecut…
    Acum ce sa spun eu despre cadrele militare de atunci… Ca nu merita pensie militara pt ca singura grija a lor pana sa intram în NATO era cum sa obțină diferite beneficii (ca să nu spun altceva) de la militarii care plecau în permisii…
    Asa ca… Cei ce se simt cu musca pe căciulă… Ciocul mic..

  5. Pompiliu

    Domnule colonel… Dacă tot va considerați apărătorul dreptății pentru cadrele militare…… Însă doar pt cele din MAPN… Măcar publicați tot ce scriu cei ce inta pe acest site.. Atâta timp cât nu aduc jigniri saualtceva…

  6. Pompiliu

    Este o eroare în ceea ce a-ti scris… Polițiștii au avut grade militare pana în 2002, când fără voia lor au fost transformați în agenți, inspectori, comisari, etc… Dar echivalentul gradelor militare… Nu s a schimbat nimic.. În fond au executat în continuare dispoziții și nu ordine… De fapt același lucru…
    Citesc și vad pe la emisiuni TV cum că, pensii militare ar trebui sa primească doar cei ce au fost în teatre de operații în afara României??? Înseamnă că cei care au fost pe acolo 6 luni într-o cariera de militar trebuie sa primeasca pensie militară, iar un polițist de ordine publica care 25 DE ANI și-a riscat viata pe strada sa apere ordinea publica și proprietatea tuturor romanilor nu ar merita pensie militară…
    Și mai sunt multe exemple de dat pentru toate categoriile de persoane din sistemul de ordine publica și siguranță națională…

    Pompiliu
    18 decembrie 2019 – 2:12
    Gândiți-vă ca din cauza fostului ministru de interne exista azi legea 223…
    Care dacă nu era ciuntit de PSD prin OUG 59, ar fi adus mulți bani în plus pentru pensia militara… Chiar dacă dupa recalculare pe legea 223 unii nu au câștigat nimic.. Ar fi câștigat cu actualizarea în funcție de soldele/salariile celor din activitate aproximativ 51 %, cele doua creșteri de salarii de functie din 2018 de 25% plus aproximativ 21%in 2019.
    Daca nu existau polițiștii și SINDICATELE LOR ÎN CONTINUARE MILITARII NU PRIMEAU BANI PT ORE SUPLIMENTARE SAU PT MUNCĂ ÎN WEEKEND… ȘI NU MAI AVEAU LIBERE ATÂTEA CÂT SUNT ÎN CALENDAR ÎNTR-O LUNA…

  7. Pompiliu

    Cred ca a fost o eroare când am vrut să postez comentariul… Și de aceea am făcut afirmația cu publicarea postarilor… Credeam ca și aici este ca pe Huhurez.com… Unde cei care nu sunt plăcuți de administrație nu mai pot posta..
    Va rog sa ma scuzați dacă am exagerat.

  8. Pompiliu

    Și încă un apro ‘.. Dacă as fi fost deștept……I-mi luam adeverință de la unitatea militară.. UN 01065.. Regimentul 7 mecanizat de infanterie… Popesti/Brazi… Asa cum ne-a îndrumat comandantul unități de atunci.. Dnul colonel Niculescu…. Adeverință care sa ateste ca am fost luptător pentru apărarea Revoluției….
    Eu nu am făcut acest lucru niciodată..
    A-ți văzut câți români primesc indemnizați de revoluționar? „foarte mulți…
    Sa fie sănătoși, cei care primesc…

  9. Pompiliu

    Oricum nu prea se înghesuie sa comenteze colegii noștrii… De oriunde ar fi…

  10. neacsu marin

    @Pompiliu,
    Graba strica treaba. M-au mai invinuit unii ca cenzurez fara motiv. Eu opresc doar comentariile sub limita decentei, indiferent ca lauda sau critica.

    In ceea ce priveste statutul politistilor, nu gresesc. Trebuie sa atabileasca odata ce sunt, cal sau magar. Pentru ca au drepturi de civil si privilegii de militar. Cat sunt in activitate au grade profesionale. Cand ies la pensie, au grade militare. Ce e asta? Unii sug de la doua oi. Ar trebui sa isi defineasca clar statutul. Trecand peste cei care au lucrat ca militari cu statut si grade militare si au apucat sa iasa la pensie asa, cei care s-au incadrat ca functionari publici trebuie sa ramana functionari publici iar daca vor pensii si grade militare, sa treaca iarasi in tabara militarilor, cu arme, cu drepturi si obligatii.

    Legat de tampenia cu pensii militare doar pentru cei care au luptat ” pe frontul de Est” este una din cele mai mari gogomanii posibile dar si o noua incercare de a discredita armata si de a introduce o noua discriminare si un nou motiv de dezbinare intre militari. Asa ceva s-a mai intamplat doar dupa cel de-al doilea razboi, cand cei care au fost pe frontul de Est si au luptat impotriva rusilor, au fost ostracizati, iar cei care au venit din „pribegie” calare pe T34 au fost decorati. S-a sters cu buretele faptul ca in definitiv si unii si altii au fost trimisi la lupta de clasa politica si au executat niste ordine. Cei care au acceptat sa se inscrie in diviziile „ruse” nu trebuiau linsati, in defintitiv trebuiau sa traiasca si ei, sa revina acasa, la familii. Ce ar fi vrut unii, sa moara in prizonierat doar asa pentru ca se schimbase politica si partidul de la guvernare?
    Acuma, alti tampiti vin cu ideea ca doar cei care au luptat prin Afganistan, sau aiurea, la ordinul noilor stapani, au dreptul la pensie militara, ceilalti nu, ca nu vor lingaii. Nu le e rusine sa vorbeasca despre asa ceva? Dar ce avem armata de rangul unu si armata de rangul doi ? Si asa cei care sunt in misiuni sunt invinuiti ca sunt mercenari, uitandu-se ca nu merg acolo de buna voie, sunt trimisi la ordin politic ca sa se poata lauda presedintele ca este cel mai obedient vasal NATO si sa primeasca cocoratii si strangeri de maini. DACA SE VA ACCEPTA ASA CEVA DE LA CONDUCEREA MINISTERULUI, CU UN MINISTRU MILITAR DE CARIERA, PUTEM CONSIDERA CA NU MAI AVEM ARMATA, AVEM O ADUNATURA DE MAMELUCI.
    mINISTRU cIUCA AR TREBUI SA ISA PE POST SAU PE FACEBOOK, UNDE VREA SI SA TAIE DIN START ORICE DECLARATIE DE ACEST GEN, CARE IMPARTE ARMATA IN DOUA NOI ZONE, PROVOCAND O NOUA SCHISMA. Asa ceva este indamisibilsi numai vanturarea unei astfel de idei, constituie atac la adresa coeziunii si moralului armatei. SE CERE PUNCT DE VEDERE DE URGENTA, PENTRU CA VIERMELE ROADE PE DINAUNTRU.

  11. Stelian P.

    Greu de comentat ceva la o avalansa de nerealizari. Mai urma sa ne scrie Neacsu ca se intrerupe curentul mai des decit pe vremea lui Ceasusescu sau ca magazinele sunt mai goale sau ca singurul program TV emite in a/n….
    Preiau doar o perla din argumentele lui Neacsu:
    „Nu, el a declarat încă de când era intervievat că vrea să vină în Româna pentru a o face să slujească interesele SUA”
    Pai bine Neacsule, ale cui interese vrei sa le slujeasca amabasadorul SUA ? Ale Rusiei sau ale cui ?
    Apropo de nerealizarile Romaniei. Tu ce masina conduci, un ARO sau o Dacia 1300 ? Sper ca nu ai dat banii ca un sclav credincios vreunei companii straine. Concediile vad ca le faci in statiuni de lux din Turcia nu in Romania.

  12. neacsu marin

    @Stelian P,
    Slaba incercare. Pai am spus eu ca domnul ambasador ar trebui sa apere interesele Romaniei? Nu domnule, eu am spus doar ca nu e cazul sa ne bucuram ca e roman, ci sa ne intristam, pentru ca se confirma din nou zicala conform careia tiganul cand ajunge rege isi omoara parintii. Noi nu avem nevoie de dusmani, noi suntem proprii nostri dusmani, iar dela Burebista incoace, ne tot omoram unii pe altii. Deci te-ai ingrijorat degeaba.
    In ceea ce priveste masinile sau concediile mele, aici te-ai intrecuT. Nu puteai veni cu un punct de vedere mai „avangardist” Stalin ar fi invidios pe tine.
    Dar ia spune sincer, ce te-a deranjat mai tare, concediile mele, sau problema cu ambasadorul? Sau ai primit ordin sa lovesti cu manie pe oricine se ia de Licurici ?

  13. Titi

    Marin Neacsu, ai facut o sinteza foarte corecta cu ,,realizarile,, celor 30 de ani de la Revolutie !

  14. Stelian P.

    @Neacsu
    Nu m-am bucurat de originea ambasadorului, chiar imi este indiferent. Am remarcat doar un exemplu din inflatia de cuvinte la adresa americanilor. Nu conteaza logica ci doar cit mai multe cuvinte sa fie. In legatura cu masina si cu concediile tale am facut o trimitere la cei care mor de dragul Romaniei si al armatei ei dar nu dau un ban pentru industria tarii deci si pentru armata ei. Cum se numesc acesti oameni nu e cazul sa-ti explic eu.
    In legatura cu ordinul primit ai mare dreptate. Articolele tale provoaca o atit de mare ingrijorare la cel mai inalt nivel incit serviciile au angajat o serie de oameni care posteaza tot ce ordona cel de sus (presedintele ,evident). Practic cind apare ceva semnat de tine se da alarma la servicii, sunt informate si serviciile americane si israeliene iar eu si alte slugi bine platite suntem luati din pat si primim ordin sa concepem un raspuns. Raspunsul e aprobat de presedinte (dupa ce se consulta cu omologii lui) iar noi primim unda verde sa-l publicam.
    Iti dai seama cita importanta ti se da ?

  15. Stelian P.

    PS
    Eu circul intr-un Logan, am telefoane Allview Romania, folosesc un antivirus romanesc, zbor cu Tarom etc. Am primit ordin, evident.

  16. neacsu marin

    @Stelian,
    Patriotismul e una, calitatea e alta. Cine cumpara produse romanesti de calitate proasta numai pentru ca sunt romanesti e un prost, nu patriot.
    Nu stiu cata ingrijorare provoaca si cui articolele mele, auoritatilor,vad insa ca tie iti provoaca ingrijorare orice apreciere care nu ridica in slavi mareleprieten de la Vest, la fel cum in anii 50 erau provocau ingrijorare cei care nu ilpupau in cur pe cel de la Est. Obiceiurile ramn, se schimba doar directia.

  17. Gigi

    @Pompiliu – Aveti dreptate cand spuneti ca pana in 2002 politistii au avut grade , dupa care…..Tocmai de aceea cei incadrati pana in acel an ar trebui sa beneficieze de pensie militara. Dar, nu il puteti contrazice pe dl Neacsu in ceea ce priveste continutul materialului.Iar asta cu daca nu erau sindicatele…..cu ore suplimentare platite pentru sambata si duminica !!!! ore care intra in calculul pensiilor este de domeniul ridicolului…….
    Spuneti dvs ca „Gândiți-vă ca din cauza fostului ministru de interne exista azi legea 223… Care dacă nu era ciuntit de PSD prin OUG 59, ar fi adus mulți bani în plus pentru pensia militara…”.
    Parerea mea este ca tocmai aceasta lege a dus la pensii de peste 15000 – 20 000 de lei, cuantunuri pentru care civilii au tot dreptul sa spuna ca sunt cum sunt !Iar apropo de ciuntire, daca procedau la fel si in privinta magistratilor era egalitate de tratament, da asa….Daca nu le ciunteau cele de 20 000 urcau spre alte zari, apropiate de cele ale unor magistrati cu functii in Curtea Constitutionala, fapt ca ar fi dat si mai multa apa la moara presei si civililor cu pensii pe contributivitate.Cum poate sa fie o pensie mai mare decat ce castiga un om in activitate !? Ce pensie este asta !? Mai tineti minte scrisoare chestorului Liviu Pop adresata lui Gabriel Oprea ? Ceva de vremuri ante 89.
    Tot sistemul de pensii ar trebui reformat si pus in acord cu cele existente in tarile membre UE, fie ca ne convine, fie ca nu.Nu ca asi fi un mare adept UE, dar asta este directia data prin vot.

  18. neacsu marin

    @Stelian P
    In legatura cu PS-ul tau, daca asta te multumeste, ce treaba am eu cu gusturile tale? Ai vrea sa fac si eu la fel ? Imposibil. Avem alte gusturi, alte obiceiuri.

  19. Stelian P.

    @Neacsu
    Gusturile sunt individuale si nu se discuta. Eu folosesc telefoanele alea de multi ani si pot spune ca cele de top concureaza linistit cu vestitele produse americane. Loganul e o masina folosita frecvent ca taxi asa ca nu pare de proasta calitate. Zbor cu Tarom pentru politica de bagaje nu din patriotism dar pot spune ca dau banii unei companii romanesti. Antivirusul de care faceam pomenire este cotat ca fiind cel mai bun din lume deci esti in mare eroare cind vorbesti despre produsele romanesti pomenite de mine ca fiind de calitate proasta. Tu folosesti produsul rusesc, asa-i ?

  20. Pompiliu

    Polițiștii au drepturi de civil??
    Va înșelați… Au decât dreptul sa se asocieze în sindicate… ATÂT…
    Nu au dreptul sa facă grevă cum a ți susținut în acest articol…
    In rest au aceleași restricții ca toți militarii…
    Apropo.. Și militarii pot participa la mitinguri… În timpul liber..
    SE pare ca parlamentarii din România nu vor eliminarea pensiilor speciale pentru ca și-ar elimina propriile pensii…
    Coca vor vota la anu (și la mulți ani) tăierea pensiilor speciale..

  21. Pompiliu

    În privința magistraților, aveți dreptate…. Chiar azi au făcut GREVĂ… pe treptele Tribunalului Bucuresti…
    Iar parlamentarii s au conformat… Au amânat votarea legii…
    Polițiștii din Poliția Romana, polițiștii de frontiera, polițiștii de penitenciare NU POT FACE GREVĂ…

  22. karadeniz

    @ Pompiliu
    Doar în România și alte câteva țări, gen Coreea de nord, în rândul militarilor sunt băgate forțat și alte categorii socioprofesionale care doar aparent au legătură cu armata, cum ar fi polițiștii, gardienii din penitenciare și alții. La război participă doar ”combatanții militari” așa cum sunt ei definiți în dreptul militar internațional, prin Convenția de la Geneva din 12 august 1949 și protocoalele adiționale la aceasta.
    Combatanții sunt persoane care conform Dreptului internațional umanitar participă la ostilități, având dreptul de a comite acte de violență, în limitele impuse de dreptul războiului, sunt supuși actelor de ostilitate ale inamicului și beneficiază de statutul de prizonier de război. Combatanții au dreptul și obligația de a pregăti și desfășura acțiunile armate împotriva obiectivelor militare ale adversarului, dar nu și împotriva persoanelor și bunurilor civile ale acestuia. În conformitate cu acest statut, numai membrii forțelor combatante au dreptul legitim de a acționa cu mijloace armate împotriva adversarului. Orice altă persoană, neaparținând forțelor combatante, care ar ataca inamicul săvârșește o faptă penală, drept pentru care va fi trasă la răspundere după dreptul comun.
    Deci în accepțiunea dreptului militar internațional polițiștii, gardienii din penitenciare nu sunt militari combatanți, ei nu se luptă cu inamicul și nici nu au drept scop anihilarea fizică a acestuia. Dacă vor participa, prin absurd, la lupta armată și vor fi capturați de inamic nu vor avea statutul de prizonier de război și nu vor fi exonerați de vină pentru inamicii uciși ci vor fi judecați și condamnați penal pentru aceste fapte. Ba mai mult polițiștii și gardienii din penitenciare nu sunt nici măcar definiți prin statutele lor socioprofesionale ca militari ci funcționari publici cu statut special având grade profesionale nu grade militare. Am tot respectul pentru aceștia, au o activitate cu foarte multe riscuri, dar nu sunt militari și nu vor participa la lupta armată în caz de război ci vor face ce fac și acum pe timp de pace, vor asigura ordinea și protecția internă a statului de drept.

  23. geofreeland

    „Din primele date oferite de Biroul de Presă al Poliţiei Prahova, accidentul a avut loc în Gara Triaj Ploieşti, între un tren marfar care se pare ca ar fi depasit semnalul de oprire şi a intrat în coliziune cu un tren personal care circula pe ruta Ploiesti Sud – Bucureşti, potrivit Adevarul”

    In curand, pe seama atator si atator nereguli la calea ferata sigur ca FMI va forta privatizarea.Nu? Aici e de vina acarul Paun?

  24. geofreeland

    1.Se pare ca ne inflamam un pic. Cred ca e presiunea sarbatorilor de aiurea. Dl Neacsu a scris un articol chiar pertinent cu 1% din framantarile romanilor. Si voi? Pai atat ati asteptat, saritul la gat! E frumos?
    2. Eu am scris de mult, ca militarii sunt singurii militari din tara asta. Restul, structuri militarizate ca si comanda, deh, interes manipulator politic. Daca stau si ma gandesc bine, avand in vedere ca magistratii, la conditiile lor de munca, asimillate la pensiile astronomice cu viata de militar, ce sa ma mai mir? Si magistratii sunt la comanda si ei nu se duc in teatru, ei fac teatru politic, cu mascati, cu catuse etc.
    3. @ Stelian P. Io inteleg sa ai niscaiva obiectii, ca toata lumea. Ok. Dar nu inteleg exhibitia asta de patriotism loganistic. Si ce daca ma duc la turci in conced? E mai ieftin si nu stau cu mustele la masa ca in Romania. E de acuzat? Io inca nu am fost in Antalia, la slip, doar in misiune oficiala pe la Polatli, o scoala de artilerie. Ce am facut p-acolo e ca stiind cine suntem, intr-o noapte turcii au facut un Expomil, sa ne prezinte, in afara programului, ce tehnica militara fac ei. Chiar vreau sa ma ajute sanatatea sa ajung in Antalia, Steliane! Asta ca nu sunt patriot, cum zici, ostentativ. E, eu scuz orice, dar nu inteleg, ce are prefectura cu…

  25. geofreeland

    @Karadeniz, Mare Neagra, ai dreptate.

  26. Catalin

    Domnule Neacsu,

    Marea majoritate a comentariile primite pana acum la acest articol sunt, fara ca autorii lor sa-si dea seama, o parte din raspunsurile la situatia prezentatata de Dvs., aceea a unei Romanii esuate sau, „failed country” asa cum sunt prezentate aceste tipuri de tari in strategiile de securitate nationala a multor tari NATO.

    Respectabilii Dvs. cititori nu au retinut starea jalnica in care se afla toate, dar absolut toate domeniile de activitate ale societatii ci doar s-au ofuscat la tupeul Dvs. de a contesta calitatea dubla, de cadre militare si functionari publici a politistilor, si tupeul de a critica umilinta guvernantilor romani in fata marelui licurici.

    Concluzia: starea precara, in prag de colaps, a Romaniei este urmarea fireasca a unor tare morale si de comportament pe care poporul roman le-a dobandit de-a lungul unei istorii sbuciumate, ce au fost exploatate si exacerbate intr-un mod perves dar profesionist de cei care tanjeau de mult la resursele si bogatiile acestei tari.

    Nu mai avem cum sa fim optimisti. Putem doar sa speram intr-o minune sau un soc suficient de mare sa trezeasca la realitate un popor debusolat, lipsit pe zi ce trece de orice sentiment de responsabilitate fata de generatiile viitoare si de empatie fata de conationalii lor. Egoismul, egocentrismul si sfertodoctismul ne plaseaza pe zi ce trece le periferia unei societati umane oricum divizata si dominata de inechitati, contradictii si clivaje din ce in ce mai accentuate pe zi ce trece.

    Am avut si eu un blog, Salvati Romania Azi. Nu am mai postat de mult, insa articolul Dvs. ma determina sa reincep postarile incepand cu anul viitor. Va multumesc!

  27. geofreeland

    Ehehei, urla satul de guituri. Lumea taie porcii din batatura, crescuti un an, zi de zi, cu resturi de mancare, cu tarate, cu porumb, cu te miri ce. De ce? Ca sa-l taie romanul de Craciun, sa manance o carne din curtea lui, sa-si faca niste carnati, toba, lebar, carne la garnita, sa se bucure la sfarsit de an, asta da, An Nou. Pai cu pesta aia porcina? Cum ca sa existe controlul carnii in afara localitatilor, ca…Aiurea, are, n-are pesta, femeile spala matele in fundul curtii cu doua ligheane de apa calda, pomana porcului e impregnata olfactiv in fumul de sobe adastand peste sat. Tuica fiarta, de faci alergie la piper, te face sa uiti de tot, si de UE, si de Johannis, si de toti. „Ii bag in ma-sa, am taiat porcul, doua luni nu mai cumpar carne cu chimicale, s-o manance ei, eu nu”.” Gata, femeie, hai sa facem carnatii, ca ne-apuca Ajunul si nici nu i-am dat un pic la fum!” Asta e adevarata politica, a omului, cu ale lui si de toate din munca lui, in curtea lui, in slavirea Domnului. In rest,vin colindele, apoi copiii se aduna la parinti, cum e obiceiul reintregirii familiei de peste an, vin cateva zile de dexintoxicare si apoi Revelionul, masa cu petarde si artificii, bucurandu-ne, cu speranta inselata intotdeauna, ca noul an va fi mai bun. Pentru cine? Pentru noi e doar speranta si asta nu prea tine de foame. Prin foame inteleg nevoia de prosperitate si decenta a existentei.

  28. Stelian P.

    @Geo
    Ma explic daca este nevoie. Neacsu ne-a explicat in articol cit de mult a involuat Romania in ultimii 30 de ani. Ceva pozitiv ? Nimic. Sunteti de acord pina aici ? Pornind de la afirmatia complet inutila ca ambasadorul SUA reprezinta interesele SUA dupa ce am ris putin m-am intrebat cum este posibil ca un om care ne explica cu subiect si predicat ca Romania este in fundul prapastiei face parte din categoria celor care mor de grija tarii dar conduc masini straine si fac vacante de lux in strainatate. Nu vi se pare si dvs. putin ciudat ? Inteleg sa scrie articolul asta cineva cu o pensie de 1400 de lei (asa cum are sotia mea) dar eu sa fac asta mi se pare rusinos.
    Am fost si eu in alte tari dar mi-ar fi jena sa scriu ca am stat in Dubai la hotel de 5 stele si apoi sa critic situatia dezastruoasa a tarii (sau sa vorbesc despre foame-ca nevoie de prosperitate- asa cum spuneti dvs. si sa-l injur constant pe dictatorul de la Cotroceni). Pai nu situatia asta de dezastru mi-a permis sa vad minunile din alte tari ? Sau si dvs. credeti ca sunt platit sa-l critic pe Neacsu ?
    Patriotism loganistic ? Sa fim seriosi.
    Ma asteptam sa vad doar un cuvintel de bine in articolul lui Neacsu si il lasam in necazurile lui.

  29. Stelian P.

    @Geo
    Acuma vad ca spuneti ca Neacsu a scris „un articol chiar pertinent cu 1% din framantarile romanilor”.
    Cind ne intristeaza cu celelalte 99% ? Il ajutati si dvs. ?
    Luati-o de gluma dar eu nu mai am curajul sa trec strada nici la semafor din cauza masinilor pe care le conduc romanii umiliti de cizma americana si morti de foame. In iepoca de aur puteam sa trec strada si tiris si riscam doar o data la 3-4 ore sa ma clacsoneze o masina cu numar galben. Ce bine traiam atunci si in ce hal am ajuns dupa 30 de ani!

  30. neacsum

    @ Stelian P,
    Iti las bucuria si satisfactia de a scoate in evidenta lucrurile bune realizate in ultimii 30 de ani, in afara de faptul ca ne putem injura pe facebook, ne putem cumpara masini straine si putem merge in concediu in Antalia. In ceea ce priveste supararea cu ambasadorul Statelor Unite ale SUA, mai citeste de cateva ori ce am scris eu si poate vei intelege ca eu nu am incriminat interesul ” romanului” pentru tara care il trimite in misiune, ci faptul ca unii, din media si clasa politica su(s)pusa au laudat si ridicat in slavi numirea unui roman care -credeau ei- va avea grija si de noi, ca e roman. Tocmai pentru ca e roman ne va lovi unde stie el ca ne doare, ca asa e ei, romanii, au o grija deosebita de semenii lor.
    Iar ceea ce am scris eu nu reprezinta necazurile mele sau doar ale mele. Daca pentru dumneata reprezinta bucurii, e , asa cum am mai spus, chestie degusturi iar gusturile nu se discuta.

  31. neacsum

    @Stelian P
    Puteti sa spuneti un punct din cale scrise de mine care nu este adevarat? Trecand peste faptul ca va arunca in depresie ca pe Dinca.

  32. Nicolae

    D.le Colonel,dacă sunt interzis,nu mai public niciodata!
    Încercat să trimite-ne un comentariu ,sunt refuzat.

  33. Nicolae

    Excelent articolul! Cu excepția acelui pasaj care autorul face referire la polițiști!
    Văzînd că s-au încins spiritele,am şi eu câteva întrebări:
    1.Cei din MAI au fost militari până în 2003?Au fost!
    2.După trecerea în rezervă își primesc inapoi gradul militar? Da îl primesc!
    3.Sunt luați în ev.de Cmj-uri și în caz de război sunt chemați sub arme?
    Da!
    4.Nu văd,ce încurc@ că sunt băgați în legea pensiile,pensiile lor sunt plătite din bugetul MAI, nu al MapN.
    @Gigi,karadenis,ura nu duce la nimic bun,unirea face puterea odată ce am iesit la pensie suntem considerați de guv.piatra de moară de gâtul bugetului!
    Să lăsăm dúșmănià,că nu duce la nimic bun în ceva ce ne privește!
    Să ne bucurăm că încă am mai tăiate porcul și anul acești,cum Spuneți dl.Geo,că pesta p.bate pe la cocină.

  34. neacsum

    @Nicolae,
    Iara incepi? Nu eu te refuz. Fie intri de pe oalta adresa IP sau server, sau dispozitiv si wordpressul nu te recunoaste, fie de pe alt ID sau email si pagina nu te cunoaste si baga in moderare, fie ai bbagat un link ceva care este vazut ca fiind spam sau virus. Sa verific. In orice caz, eu cand opresc comentarii, anunt, poate ai observat.

  35. neacsu marin

    @Pompiliu, Asa e , politistii au decat dreptul sa se organizeze in sindicate, sa protesteze, sa arunce caschete in resedinte prezidentiale si sa strige iesi afara javra ordinara si sa santajeze guverne cu demisii, sau pensionari. Astea sunt drepturi pe care le au si militarii. Repet, trebuie sa decida ce sunt, civili sau militari?

  36. Saylor

    @ Pompiliu
    In M.A.P.N. nu se platesc nici” ORELE SUPLIMENTARE” și nici ” MUNCA ÎN WEEKEND” . De aici apar diferențele între militari și ” militari „

  37. neacsu marin

    @Nicolae,
    Nu inteleg ce grad isi primesc inapoi dupa pensionare, cei incadrati dupa 2002?

  38. geofreeland

    @Cătălin Ia-o de la capăt! Ai face un lucru bun. Poate îți fac vizite pe site. Curaj!

  39. geofreeland

    @Stelian P. Am înțeles din prima ce ai postat. Îți înțeleg poate unele frustrări care sunt ale tuturor de altfel, chiar și ale d-lui Neacșu. Știi, uneori mă întreb, ca român educat în comunism, cu ce să mă mai mândresc în țara mea? Plus valoarea muncii românilor pleacă în afară. Ce țară e asta? Și eu muncesc, chiar la pensie, că nu am bani să dau la alții și tot nu trăiesc decent. Decent nu înseamnă numai burta. Că o ștevie găsești pe drum. De 30 de ani am uitat să avem valori de geniu. Ăia de geniu s-au dus. Români adevărați. Au rămas curvele intelectuale. Un Liiceanu cu apologia muiei? Aici am ajuns? Mi-e silă de tot ce văd în media. Am reînceput să citesc operele titanilor români, de la scrierile politice ale Eminescului la Iorga, Eliade și Cioran. Azi citim o maculatură de tip bolșevic a globaliștilor mondiali despre cum poate fi jefuită o colonie din Europa. Eu mai muncesc și pe la țară, pământul curat te cheamă, e o cutumă a românului, altfel nu trăiești în tine. La oraș nu mai vezi oameni zâmbind, ai observat? O alergătură pentru bani cu care plătim străinilor tot, apă, gaze, benzină, alimente, medicamente, haine… Unde e plusvaloarea muncii noastre? Investiții, autostrăzi etc. Noi facem împrumuturi condiționate de alte cedări de suveranitate. Sunt mândru că-s român? Dă-mi un exemplu să mă bucur de patria mea, de oamenii ei, de liniștea muncii și rostului ei. Nu mai zic nimic…

  40. geofreeland

    @Saylor Cui să spui asta? Unei trompete CTP? Ăsta spune că militarii au o meserie plină de pericole ca aceea a zidarilor pe schele. Și cântă în media în struna unor politicieni vânduți celor de afară. Dacă vrem o țară normală, cum zice neamțul, prima condiție e demilitarizarea serviciilor secrete. Ce, civili nu iși fac meseria? La ei pericolul militar e ca al femeii de serviciu pe o scară de bloc. Că și aia ascultă pe la uși. Spuneai de ore suplimentare? La militari? Ce glumă. Cred că jumătate din carieră au fost peste program. Cine mai știe asta?

  41. karadeniz

    @ Nicolae 18.40
    Unde vedeți vreo așchie de ură în comentariul meu?
    Referitor la polițiștii care au fost militari până în 2003, au fost considerați militari, au avut ceva pregătire militară, inclusiv la Academia Militară/UNAP, dar e vorba de o mică parte dintre ei. La război sunt chemați și mobilizați aproape toți românii, dar polițiștii nu vor încadra unități militare și nu vor pleca să lupte pe front ci își vor continua activitățile care le fac pe timp de pace, cu specificul situației de război. La fel și cei din penitenciare și SRI și alte structuri ce asigură ordine de drept pe teritoriul național. Că dintre ei pot fi, la nevoie, încorporați, unii dintre ei, in cadrul forțelor armate și după o perioadă de pregătire utilizați drept combatanți e altă poveste.
    V-ați pus întrebarea de ce alte țări, cu armate semnificate, pe plan mondial, nu au astfel de struțocămilă, de ce nu au structurile de siguranță și ordine publică militarizate? Răspunsul îl veți găsi într-o o știință, numită dreptul internațional umanitar, și în niște convenții internaționale care prevăd foarte clar ce și cine este un militar=combatant.

  42. Pensionar cu vechi state

    Suntem profesionisti cu ceva experienta in domeniul militar dar nici nu mai suntem la curent cu amanuntele.Am inteles ca dupa pensionare primesc grade militare.Sa zicem ca ca devin militari.In asemenea situatie devin si rezervisti,adica au obligatii militare.Rezervisti in structura MApN sau MAI?Politistii in serviciu sunt functionari publici fie ca e pace fie ca e razboi.Atunci cu cei ce au primit grade militare la pensie ce faci?Ori ii incadrezi la jandarmerie ori in structuri ale MApN.In structuri ale MApN ce faci cu ditamai adjutantul care nu stie decat sa faca dosare penale.Poate doar sa-l incadrezi in politia militara.In opinia mea politia la razboi trebuie militarizata iar structurile lor trebuie sa aiba indicative asa cum aveau cu ceva timp in urma.In opinia mea sa ne vedem de ale noastre .

  43. Stelian P.

    @Geo
    Daca nu calatoriti (pentru mine e o pasiune) urmariti pe YouTube sutele de vloguri in limba romana care arata viata din alte tari cu bune si cu rele.O sa vedeti ca avem mii si mii de motive sa ne bucuram ca traim aici (sub dictatura unui neamt) si nu in tari libere si independente cum ar fi Cuba de exemplu (va recomand pe NETFLIX documentarul POVESTEA CUBEI LIBERE). Urmariti vlogurile despre Venezuela, Coreea de Nord, Iran, Siria sau alte tari „libere si independente” si faceti comparatii intre ce-i acolo si ce-i la noi. Bucurati-va ca noi avem libertatea sa citim maculatura de tip bolsevic (va obliga cineva ?) si vizionati ceva despre cenzura internetului din China. Sau ceva despre Wikipedia ruseasca unde apare numai „ce trebuie” nu maculatura. Intrebati-va apoi cu mina pe inima unde e mai bine ? Se poate mai bine ? Da, dar asta depinde de noi. Trebuie sa alegem. Da, lumina vine de la rasarit dar si intunericul tot de acolo vine.

  44. Stelian P.

    @Neacsu
    Nu sunt predispus la depresie ci sunt optimist din fire. Vrei un exemplu de neadevar ? Iata-l:

    „Să nu creadă cineva că dacă CSAT a votat fonduri mai mari pentru serviciile secrete INTERNE, acestea își vor face datoria mai cu sârg întru apărarea independenței, suveranității și integrității naționale”

    Ti-am explicat aici cu citate si link-urile de rigoare ca Romania NU ESTE UN STAT SUVERAN SI INDEPENDENT. Dece insisti cu reminiscenta asta de pe vremea lui Ceausescu si manipulezi cititorii ?

  45. Nicolae

    @KARADENIZ
    Nu interveneam în discuții daca nu mă suna un prieten care intră pe Blog,dar nu comenteaza,era revoltat despre ce se discuta.Aţi ghicit,a fost polițist.
    Asta ne roade pe noi acum?
    Chiar,întreb:Cu ce ne încurcă pe noi asta? Ne afecteaza pe noi,ne ia din fondurile MAN-ului?
    Din contră,daca sindicatul lor obține ceva,este în beneficiul tuturora.
    Hai sa mai și gándim puțin,să lăsăm la o parte unele intrigi din trecut!Nu dau bine!Și așa civilii ne blameaza peste tot,din cauza unora care nici măcar nu au făcut o zi de armată!Nu mai vorbesc de presa aservită.
    Îmi cer scuze daca v-am jignit cu ceva,dar așa gândesc eu,nu vreau să mă cert Cu nimeni,indiferent din ce armă,instituție a făcut sau face parte.
    Cu respect!

  46. neacsu marin

    @Nicolae,
    Ce e neadevarat in ceea ce am spus eu si unde e manipularea ?

  47. neacsu marin

    @Neculai,
    Si ce l-a deranjat pe prietenul politist? L-a injurat cneva, a spus cineva ceva despre activitatea politiei romane, care intre noi fie spus musteste de incompetenta si corupti? Nu. am spus doar ca trebuie sa isi defineasca pozitia si sa se decida daca sunt civili sau ilitari. Ce e rau in asta ?
    @Pensionar cu state vechi,
    Pai vezi, aici e buba, ca nu sunt trecuti sau luati in evidenta armatei la mobilizare, ci a MAPn, caci au si ei rezerva lor si serviciile lor de recrutare si mobilizare. Sau nu stiati asta ? Si atunci, cum vine asta, functionar public cu grade profesionale la munca, dar grade militare in rezerva ? Unde s-a mai pomenit asta ?

  48. Nicolae

    D-le Colonel,m-am referit la cei de pînă în 2002.
    La cei încadrați după 2002 nu cunosc,dar nici la cei care au trecut în rezerva până în 2002 care au avu statut de militar.Cineva care cunoaste acest amănunt poate intra să ne lămurească.

  49. Nicolae

    Unde ați văzut d.voastra în comentariul meu că am spus că manipulaţi???
    Nu toți sunt spăgari,peste tot găsim uscături.Să nu procedăm ca civilii,Unde,dacă face unul o prostie îi caracterizeaza pe toți că suna la fel,parcă nu stim lucrul ăsta!

  50. @neacsum
    1.Imi place articolul!Expresia „Sa nu creada cineva ca …” mi-ar placea sa o regasesc in continuare la ce veti mai publica;ati afirmat ca” O vorba din popor spune sa nu zgarmi rahatul, ca nu obtii altceva decat miros.”!Vad ca nu prea tineti cont de ce spune vorba din popor si ati inceput sa evidentiati zone de „miros social” neplacut,greu suportabil,cu impact mare ,de care este bine-din punctul de vedere al unora…-sa stai cat mai departe pentru ca „DAUNEAZA GRAV SOCIETATII”(scuze,am vrut sa spun..SANATATII) !..Cu cat ai comportament de ..ciuca ,cu atat este mai „bine” tie si tarii!..Adevarul este ca oriunde mergi , te uiti, cauti,faci demersuri pentru un drept lgal si constitutional,ESTI INTAMPINAT DE ..ACELASI MIROS (al coruptiei ?al minciunii?al incompetentei?al dezinteresului si al nepasarii?etc.)!
    2.Cu permisiunea dumneavoastra,as sugera tuturor celor care au apeciat si apreciaza sensul articolului, sa incerce(respectand munca si spiritul autorului )sa completeze si sa continue cu propriile puncte de vedere ceea ce dl@neacsum nu a mai spus !Fac eu inceputul:
    -Să nu creadă cineva ca parteneriatul strategic cu SUA si mai recentul,neasteptatul si ineditul mesaj TRUMP cu ocazia zilei nationale ne-a fericit ca popor „suveran si independent”;dimpotriva ,ne-a „BAGAT SULA-N COASTE”-vorba domnului ILIESCU -au pus bazele solide ale unui amestec clar in treburile interne(fapt dovedit de fostii ambasadori americani) si NE-A PICOPSIT CU CATEVA MARI BAZE MILITARE AMERICANE-factor permanent de presiune- pe care NU STIU CAND SI CUM LE VOM SCOATE DIN TARA.. in conditiile in care alte state s-au chinuit zeci de ani pentru le scoate de pe teritoriul lor !….NE-A INTREBAT CINEVA DACA LE VREM ,IN CE CONDITII SI PANA CAND LE ACCEPTAM? Nimeni !Jandarmul mondial a pus piciorul in tara si nu mai are de gand sa plece..Poate ar fi bine ca KWJ sa initieze un nou referendum si sa intrebe populatia daca sa crestem iepuri de camp sau iepuri de casa !Consultare serioasa,nu gluma!..TREBUIE URGENT SA MAI ACHIZITIONAM CEVA TEHNICA SI ARMAMENT AMERICAN DE GENERATIE …UITATA!Asa demonstram loialitatea si atasamentul nostru fata de valorile ..americane si nord-atlantice!….UITATI DE ISTORIA SI TRADITIILE NOASTRE deoarece sunt depasite !Avem doar ..HALLOWEEN si VALENTINES DEY…!Mai tebuie ceva?
    -Să nu creadă cineva ca intrarea noastra in UNIUNEA EUROPEANA s-a facut de dragul …
    **********************************

  51. neacsu marin

    @Pompiliu,
    Legat de dreptul militarilor de a participa la mitinguri in timpul liber, spune-i asta si lui Gheorghe.

  52. neacsu marin

    @Nicolae,
    Scuze, era vorba de Stelian P.

  53. geofreeland

    @ Stelian P. Eu niciodata nu le-am spus copiilor mei „Mancati, tata, ca altii, saracii, n-au o paine!”. Stii, ce rau e la altii si ce bine e la noi, e o idee absolut aberanta. Tipic comunistoida. Ma mir de mai multe acum, dragul meu Stelian, nu intelegeam de unde venea o anume incrancenare. Si e vina mea ca nu prea calatoresc prin tarile unde se moare de foame ca sa vad de ce mi-e mie bine.

  54. Stelian P.

    @Geo
    Ati inteles complet gresit. Nici eu nu calatoresc in tarile unde se moare de foame. Prefer tarile civilizate unde se traieste bine si unde sunt tratat ca om cu drepturi depline. E ceva comunistoid aici ? Traind in avalansa asta de informatii nu pot sa imi pun ochelarii de cal si sa ignor situatia tragica din alte tari. Ca militar ar trebui sa intelegeti aceste lucruri. Daca priviti doar spre Cotroceni nu puteti sa le intelegeti. Daca sunteti un militar dintr-o tara NATO atunci cititi ce ingrijorari au sefii de state membre NATO. Stiu, Rusia se simte amenintata de NATO si se simte asa din 1949. Inca nu i-a trecut cu toate ca NATO nu a tras niciun cartus spre Rusia inca draga unora. Rusia in schimb si-a incalcat semnatura si a anexat un teritoriu pe care l-a garantat prin 1993, daca nu ma inseala memoria. Iar unii militari romani, platiti din fondurile armatei romane, se simt amenintati de NATO, nu de Rusia. Se simt amenintati de aliatii armatei lor si nu de tara care le-a furat tezaurul si care i-a aruncat in bezna comunismului. Acei militari fac comparatii intre anii dictaturii comuniste si spun ca in ultimii 30 de ani Romania a involuat. Plingeti dupa raiul comunist si imi spuneti mie ca am idei comunistoide ?

  55. geofreeland

    @Stelian P. Am trăit aici milenii. Suntem urmași ai celor ce ai bătătorit palmele și pământul ăsta dat nouă de Dumnezeu să-l muncim. Io nu fac nicio aluzie personală cuiva, fiecare are o filozofie. Recunosc și am mai spus, internetul e a treia mare crucială a lumii, după foc și roată, evoluția lumii devine exponențială, numai că adaptarea minții noastre e prea lentă. Suntem sclavii tiparelor, cum spunea Hegel. Numai că, în lumea asta nouă, cum a scăpat porumbelul madam Prună „libertatea e un lux”. Prin libertate nu mă refer la individ, ci la noi, ca țară. În 30 de ani, economic, am involuat fractural, consecințele fiind chiar dezastruoase. Aquis-urile comunitare au fost ca o pedeapsă de a trăi în clubul puterilor, un fel de preș la ușa lor. Când nu mai poți să te exprimi economic, nu exiști. O imensă flotă și excluderea din zonele de pescuit, distrugerea agriculturii prin fărămițarea pământului și a irigării, cedarea resurselor naturale, împrumuturile forțat indicate, simularea democrației sub controlul serviciilor…lista e lungă și pauperizarea populației justificând bejenia a peste 7 milioane de români nu cred că sunt argumente ale libertății și bunăstării constituționale. Unde e interesul național? Nu mai există. Spartanii după ce au invins Atena au împrăștiat cultura ateniană în lume. Repetăm prin bejenia nostră fenomenul? Închei, de avantajele noii lumi, dacă nu ai bani societatea de azi te ucide cu zile. Mă uit la alte țări, Finlanda, de exemplu. Își iubește cetățenii. Noi? Politica noastră e gestionarea sărăciei la care suntem supuși și nu a bunăstării, la baza căreia stă plusvaloarea muncii. La noi, plusvaloarea muncii se duce afară. Ăsta e interesul național? Suntem liberi? După Prună trăim în lux. Cum spui și dumneata, văzând mașinile bengoase ale Vestului ocolind gropile unei infrastructuri imposibil de acceptat de starea de „bine” a nației.

  56. geofreeland

    Podurile și drumurile. Cel mai elocvent exemplu al stării de „bine” a națiunii. Uitați-vă la podurile noastre. Și acum, sub vopsea, se vede rugina timpului. Podurile și drumurile au fost și sunt forma solidarității umane. O formă de coeziune culturală, economică, chiar politică. Mă uit la vecini, Ungaria, să zicem. Ei de ce pot? Noi am bechtelizat infrastructura. La ordin, pe bani șpăguiți și nemuncă. Există un consens național politic? Indiferent de culoare? Suntem ca ăla din bancul cu șoareci în sac. Îi agita să nu se organizeze să roadă sacul și să evadeze. Pe noi cine și de ce ne agită? Avem o lozincă nouă, „valorile europene”. Istoric vorbind, valorile astea au însemnat războaie și imperii coloniale. Nu s-a schimbat nimic. Decât lozinca. Ce altceva?

  57. geofreeland

    Unde ne sunt geniile și valorile? Uitați-vă la medaliile olimpice ale „României normale”, la analfabetismul funcțional, la reclamele de medicamente la tv, la eticheta corupției întreținute perpetuu, la scopurile politicului de a utiliza arma juridică, la execuțiile „tabula rasa” ale valorilor. În Cișmigiu, la statui, Liiceanu mai lipsește, apologetul muiei.Nu mai avem valori reprezentative? Nu ne dezvoltăm deloc. Cât timp discutăm parlamentar nu despre strategii de țară ci despre târguieli de salarii și pensii, neglijăm sensul și valoarea muncii în sine. Ne mândrim cu parteneriate și alianțe strategice ceea ce nu e rău dar întreb, noi, adică poporul român tdebuie să aibă la infinit „generații de sacrificiu”? Pe asta se bazează lumea? Dacă viața noastră e numai sacrificiu de ce n-o facem doctrină politică declarată? Unde e bunăstarea? Umplerea burții nu e bunăstare. Asta era deviza lui Mao. Azi, în prag de colonizare marțiană, viața noastră a decăzut din spiritual în grota claustrofobă hormonal-senzorială. Trăim dar nu știm de ce. Consecințele indică un viitor clonat de alții și nu de esența cutumiară a unei istorii pentru care am plătit cu sânge, dintotdeauna.

  58. geofreeland

    Câtă naivitate să poți afirma că în România se trăiește bine! Măririle de pensii și salarii făcute de pesediști credeți că au fost expresia „grijii față de om”? Nu, ele fac parte dintr-un plan extins de aderare la zona euro. Au crescut veniturile, ok, dar au crescut și prețurile. E bunăstare? Carnea de porc, exemplu, în 2018 era 16 lei pulpa, azi e 20. „Pesta porcină”, „gripa aviară”, in curând la ovine și caprine, credeți că sunt așa, naturale? La fel la legume, fructe, electrocasnice. Mai știe cineva de acel „coș lunar” al unei familii? Sindicatele românești sunt aservite total politic. Te întrebi, dacă pașii de urmat, pe principiul traiului gestionat pe insuficiență e soluția bunăstării. Ce vom face în zona euro cu o economie numai de consum? Mi-e groază pentru copiii mei. Trebuie să rămânem indiferenți la ce ni se întâmplă? Atunci de ce mai trăim, vorba show-ului Tudor Gheorghe, degeaba. Acceptul iconard al realității invinge socraticul natural al omului, devine o înregimentare pură, ca acceptul eroic al drumului spre eșafod. Bunăstare, stare de bine, ce cuvinte de o relativitate imundă. Cine vrea așa, să o trăiască dar nu să-i facă reclamă.

  59. Stelian P.

    @Geo
    Nu stiu exact ce a zis madam Pruna si in ce context dar cred ca avea dreptate. Libertatea e un lux pe care nu l-am avut in comunism si pentru care au murit oameni. Cei care traiesc in tarile pomenite de mine mai sus nu se bucura de luxul asta.
    Aveti dreptate in tot ce spuneti dar nu uitati ca noi singuri ne facem rau. Uitati-va in istorie si o sa vedeti ca tradarea e la loc de cinste in ADN-ul nostru. Povestea cu cana de aur lasata linga fintina pe vremea lui Vlad Tepes nu a aparut pentru ca romanii sunt cinstiti si nu fura. Dinpotriva. Intoleranta fata de alte etnii e specifica romanilor. Nu americanii ne-au obligat sa tinem si azi zeci de mii de tigani fara acte de identitate, in analfabetism. Noi o facem cu buna stiinta. Si tot noi le dam permise de conducere acestor analfabeti si le inmormintam sefii de trib cu onoruri militare.
    Miile de ode, versuri, scrieri de toate felurile in care ii inaltam la ceruri pe haiduci (tilhari la drumul mare) arata admiratia romanilor fata de hoti si ura lor fata de oamenii legii. Nu ne place oglinda dar nu putem s-o spargem. Putem insa sa aruncam vina pe altii.

  60. Nicolae

    Adevărat grăiţi,d- le Geo!Și eu îmi pun asemenea întrebări și îmi expun gândurile ori de câte ori am ocazia pe ici,pe Colo,așa,pt.a mă consola,dacă pot numi asta consolare. Unii,numesc asta nostalgie după vremurile nu demult apuse!Nu domilor cârcotași,asta nu este nostalgie,ci este iubire de patria ta,unde te-ai născut,crescut și format ca om.Aţi iubi țara înseamnă ați cinsti înaintașii care s-au jertfit pentru ca noi să avem o patrie,unde să fim liberi.
    Americanul,frencezul,de ziua țării lor,arborează steagul în curtea casei cu orice ocazia ci nu numai.Noi de ce nu o facem?Că te eticheteaza unii că este nostalgie?Nu domnilor,iubirea de Patria ta nu este nostalgie după alte vremuri apuse,să ne între bine în cap lucrul ăsta,ci este un simţămînt patriotic
    pe care ar trebui insuflat și copiilor încă din fragedă pruncie,să stie că aici este țara românilor în care pentru apărarea ei unii și-au vărsat sângele pe câmpurile de bătălii,ci nu au fost puțini.
    Nu am înțeles,ci nu voi înelțelege niciodată,cum de au unii puterea să mergi prin diferite foruri și să-ți denigrezi țara?
    Dar,jigodismul,trădarea au ajuns în politică ceva care te îngrozesc pur și simplu.Nu generalizez,departe de mine gándim ăsta,dar este purul adevăr,un adevăr dureros,din păcate!

  61. neacsu marin

    @Stelian P,
    daca nu stii, nu vorbi. Doamna Pruna, cand a spus ca libertatea e un lux, nu a facut oconstatare, ea a incercat sa impuna un principiu, sa stabileasca o regula, in sensul ca in Romania NU ORICINE ISI POATE PERMITE LUXUL DE A FI LIBER ci doar cei care au cu ce plati. Chiar daca ceea ce spune este real, NU ESTE SI NORMAL, ori ea voia sa impuna o normalitate pe acest principiu. Ti se pare corect ?

  62. geofreeland

    Nu stiu, fara sa vreau, apelez din cand in cand la Petre Tutea. Daca unii ar putea inventa ca nu m-am bucurat de caderea regimului comunist si am nostalgii fata de unele adevaruri istorice, pe care unii le considera vestigii comuniste,citez din Tutea… Citind Morometii, o fresca epocala a perioadei interbelice si care sustine argumentele lui Tutea,noi nefiind pe vremea Morometilor, il las postum in zicerea lui:

    Petre Tutea – Epitaf

    „Ceausescu a condus Romania timp de 24 de ani. Nu se poate spune ca era „bine” pe vremea lui Ceausescu, dar putini stiu cum era Romania inainte de Ceausescu! Acest conducator a fost pentru tara asta ceea ce au fost Kemal Ataturk pentru Turcia si Abdel Nasser pentru Egipt: TATAL NATIUNII!

    Ceausescu a scos Romania din Evul Mediu, de la lumina lumanarii, la lumina electrica, de la carul cu boi, la intreprinderi producatoare de automobile, camioane, tractoare, locomotive si avioane… Nu stiu daca, pastrand proportiile, exista performante asemanatoare in istorie – poate Ramses cel Mare! Ceausescu a dictat sa se ridice scoli, spitale, diguri, baraje, hidrocentrale, cai ferate, aeroporturi, baze militare subterane, lucrari hidrotehnice portuare, flote de avioane si vapoare, irigatii pe mii de hectare, poduri impresionante, ba chiar si… autostrazi. In 24 de ani amarati, rastimp in care a platit datoriile si a dublat populatia urbana! De fapt, este incredibil!

    Daca stiti despre ce vorbesc veti vedea ca performantele lui Ceausescu frizeaza imposibilul. Si, peste asta, a pastrat DEMNITATEA acestui POPOR DE… TAMPITI!”

  63. geofreeland

    Revin. Poate nega cineva acest adevar istoric la care am fost martori si realizatori? Faptele au demonstrat. Daca nu se intampla nationalismul ceausist eram, nu stiu ce eram, poate mai bine poate mai rau, nu stiu, comunismul nu l-am inventat noi, nu era in firea muncitoare a romanului, el ne-a fost impus ca urmare a impartelii Yaltei. Si acum daca zice-se am scapat, o ducem mai bine? Comparativ cu Vestul, nu. Dar am pierdut trenul Visegradului, unde popoarele si-au pastrat vocea demnitatii nationale si ne-au luat-o inainte.

  64. Nicolae

    Păi,d.le Geo,dacă și Țuțea a spus,care a sufert în închisorile comuniste,cunoscut că anticomunist sadea,îl pot cataloga eu, ca nostalgic?
    Nu,omul a spus un adevăr!Nu putem șterge cu buretele o epocă,așa cum a fost,cu rele și bune,asta a fost.Noi,care am apucat 30 de ani pe atunci și 30 pe acum și avem termen de comparație,ne poate băga unii liiceni în cap cu pálnia că este alb sau negru?Înseamnă să fii tâmpit sau nesănătos la cerebel să nu vezi!

  65. Stelian P.

    @Neacsu
    Am spus clar si in limba romana:
    „Nu stiu exact ce a zis madam Pruna si in ce context”

    Am raspuns la afirmatiile d-lui Geo si anume”:
    , „în lumea asta nouă, cum a scăpat porumbelul madam Prună „libertatea e un lux”.”

    La afirmatia „libertatea e un lux” tu ce raspuns ai fi dat ?

    Eu am crezut ca dl. Geo e un om serios care are raspunderea afirmatiilor pe care le face. Vad ca tu ai alte interpretari. Pe cine sa mai cred ?

  66. Stelian P.

    @Geo
    „Ceausescu a scos Romania din Evul Mediu” preluati dvs. ca argument forte fara sa schitati macar o micuta precizare. Poate ca era o licenta literara printre multele care il tamiiau ceas de ceas pe semianalfabetul cu 4 clase.
    Deci in 1965 cind Ceausescu a devenit cel mai…dintre cei mai…Romania era in Evul Mediu.
    In conditiile astea puteti sa-mi explicati dece ani la rind propaganda comunista compara rezultatele tarii cu cele din 1938 ? Atunci unde era Romania, in epoca de piatra ?
    Dvs. aveti convingerea ca Romania si-a inceput existenta sub Ceausescu si a incetat-o sub gloante in 25 dec. ?
    Ce a facut Japonia dupa devastatoarele bombardamentele atomice timp de 24 de ani ? Aia nu au construit nimic, nu au facut nimic in tara lor ? Noroc ca nu au avut si ei un Ceausescu ca laudatori le trimiteam noi.

  67. geofreeland

    @Stelian P Japonia în sec XIV facea recensaminte pe când noi faceam rascoale cu Doja. Nu se compara. Apoi, referirea la economia din 1938 s-a dus dracului dupa razboiul nemtilor si venirea comunistilor, dar trebuia o referinta la ceva. Pe atunci, marii industriasi produceau fier pentru turnul Eiffel sau podul lui Saligny, apoi rusii au luat utilajele fabricilor cu batiurile incastrate in beton. Apoi am reconstruit totul iar astazi, de prea bine am distrus totul si ne miram de ce exportam sub import. E LMC, la mintea cocosului. Nici in gârla satului nu mai poti pescui. Steliane, eu nu inteleg ce vrei, ce sa demonstrezi? Ca e bine in tara ca ne pleaca poporul? Io zic, ca nu-i bine si nici nu vad ceva in viitor. Poate vii cu argumente, dat bazate, nu lozinci superflue.

  68. geofreeland

    Pun si eu o întrebare. Trebuie sa fi nebun sa privatizezi companii de stat profitabile. Exemplu, hidroelectrica sau mai nou, nuclear-electrica. De ce guvernantii nostri nu vor ca Romania sa-si asigure independenta energetica? Asta e ultima chestie de securitate nationala. Impotriva cui se intoarce aceste optiuni fortate. Nu românului? Atunci ma intreb, statul asta nu e marioneta? Mai e al cetatenilor ei? Sa nu mai zic de altele…Si CEC-ul, de ce? Sau nici sare ieftina sa nu mai avem, ca si asa clorosodicele nu mai exista. Control total. Cine si pe cine servesc acesti guvernanti? Ilie Serbanescu, o fi el dus un pic, dar are dreptate. Constitutia Romaniei e o gogorita pentru imagine. Propun sa conduca diaspora Romania, ca tot e invocata cu insufletire. Un fel de politica la fara frecventa. Ca atâtea doctorate scrise pe cruci, de sanchi. Asta e bine, domn’ Stelian? Românii din tara, supusi imparatesti, ciocu’ mic! Zici ca e bine? Spune de ce e bine! Linisteste-ne, poate om fi noi redusi la intelegere. Unul de la NASA a zis ca daca am sti cu ce se ocupa ei nu am mai dormi noaptea. Asa si noi, daca stii ceva sa nu putem dormi, la ce se intampla cu tara noastra, spune-ne care pretul atâtor cedari de suveranitate. Sau e secret de ce e bine gratie a misculatiilor politice fara noima, netransparente si dureroase. Avem si noi liceul, poate intelegem.

  69. Nicolae

    @ geofreeland
    Ce ne mai „trebe”nouă d’astea? D.le dracu,că nu sunt ale noastre,sunt făcute de un analfabet cu 4(patru)clase!

  70. Gigi

    ORBAN dixit : ” ‘Intenţia noastră este foarte clară: de a creşte vârsta de pensionare. Când s-a modificat prin OUG sistemul acesta nesimţit de calcul al pensiilor pentru şefimea din zonele respective, s-au pensionat din zona MAI mii de cadre pentru a beneficia de condiţiile privilegiate de pensionare care erau anterior modificării ordonanţei. Adică, ei au dat o ordonanţă de urgenţă, dar înainte le-au permis tuturor celor au vrut să beneficieze de pensiile respective, s-au pensionat oameni cu 40, 42, 43, 45 de ani cu nişte pensii extrem de mari, au lăsat sistemul de ordine publică cu grave probleme de efectiv, care, până la urmă, au pus în pericol viaţa, siguranţa cetăţeanului, proprietatea privată, pentru că nu au mai putut să asigure toată resursa umană pentru apărare ordinii publice, a vieţii şi siguranţei cetăţeanului. Totul a fost o nebunie generalizată. Şi aici o să intervenim prin lege atunci când vom ajunge la o formă a unei legi a pensiilor care să facă cu adevărat dreptate şi care să corecteze toate abuzurile care au fost făcute în calculul pensiilor’, a afirmat Orban la RRA.”

  71. Stelian P.

    @Geo
    Poporul ne pleaca pentru simplul motiv ca are voie s-o faca. Pleaca pentru salarii mai mari. Era mai bine in iepoca de aur cind alti romani cu mitraliere in miini umpleau frontiera cu singe ?
    Nu o mai lungesc ca n-are rost. Va rog sa-mi raspundeti doar la intrebarea de mai sus.

  72. geofreeland

    Stelian Accederea in UE e un dezastru pentru noi? De ne pleaca connationalii? De fapt, raspunzi cu o intrebare. O fac si eu. Ca evreii, un’ te duci? Pai unde sa ma duc? raspunde celalalt. Si ca sa fiu clar, am prieteni evrei si-i stimez. Nu se supara, ei stiu de ce. Conchid, cu scuze, esti lipsit de substanta, comentezi numai efecte, nu si cauze. Pacat pentru o gandire de militar. Sarbatori frumoase!

  73. geofreeland

    @ Stelian P. Nu o lua pe invers, chiar imi cer scuze. Am jurat amândoi sub drapelul patriei, nu al NATO, care se pare ca si el se reformeaza. Oricum niciodata n-o sa jur pe Reich. Nu pot, s-ar intoarce in mormânt veteranii mei, bunicii amândoi, fratele tatei si tata. Nu pot, dragul meu, toti au avut gloante in ei. Ma dor pe mine acum. Asta e. la multi ani!

  74. Stelian P.

    @Geo
    Am jurat amindoi sa respectam legile tarii iar legea de baza a Romaniei este Constitutia. La art. 148 si 149 se vorbeste despre aderarea la NATO si UE. Ce facem, le respectam sau nu ?

  75. geofreeland

    @ Stelian P. Uiți intenționat, am jurat patriei noastre România, înainte de UE, NATO. Sigur ca cetățeni, respectăm ce dorești, legea, Constituția. Noi nu suntem jucători, ca alții, dragi ție! Anduranța, eu știu s-o calculez, am studiat-o prin școli și aplicații de anvergură. Eventual putem face o simulare pe o formulă cu integrale duble ca în ecuația lui Schrödinger, probabilitarea existenței unui electron pe orbită într-un moment dat. Nu ține ce faci! Mai adapă-te din uștiubeiul liicean. Consideră că din respect am tras o linie. A propos, cred că mai ai uniforma pe umeraș, nu? Eu o mai am pe aia cu sângele unui tânăr inginer militar, împușcat în jugulară, în cazarmă, de la 800 m. Glonțul nu era românesc.

  76. Nicu

    * Stelian P.- Prietene, ești nevorbit ! Chiar crezi că trebuie să te contrezi cu toată lumea ? Ai început cu niște opinii personale, după care la ” analize pe text” la postările altora… Devii fără să realizezi un exeget ad- hoc… Ia legătura cu CTP, cam la fel a început și el… Deja mai ai puțin și reintroduci delictul de opinie. Suntem in Post , azi e Ignatul…

  77. geofreeland

    POVESTI DE VIATA 27. Anul trecut, prin august, prin piața Rahova. Ca la piață, te uiți la tarabe, nu la lume. Mă bate cineva pe umăr. Femeia îmi ia mâna, în atâta lume și mi-o sărută. Jenă, uimire, șoc. Vasilica, fosta femeie de serviciu de la fostul bloc, zâmbind de o bucurie imensă. Cu peste 30 de ani în urmă, am angajat, ca presedinte se asociație, o femeie de serviciu. După o săptămână, locatarilor nu le venea să creadă. Spălat scara, ca niciodată, ghena spălată, de acum fără miros, pereții casei scării reparați, tocurile ușilor șterse de praf, covorașe la intrarea în bloc, florile de pe holuri udate, un zâmbet permanent strecurat cu mătura în mână. Într-o zi, văzând-o plânsă o întreb. Proprietarul, unde stătea, murise și copiii lui o dăduseră afară. „Ce fac cu Luminița?” Fetița ei de șase ani. În seara acelei zile am convocat adunarea. Am expus situația femeii și după discuții, mai ales cu femeile, am votat ca Vasilica să se mute în camera de uscătorie de la parter, destul de spațioasă. Am anunțat sectoristul și n-a avut nicio obiecție. Anii au trecut, toți locatarii și cu femeia cu fetița eram ca o familie. Copiii se jucau împreună, mergeau la școală împreună.După ce am plecat de la bloc nu am mai știut de nimic. „Vasilico, potolește-te, ne vede lumea” îi zic, cu sacoșa în cealaltă mână. Vorbim, de una de alta, fețița ei e medic pediatru, stau într-o casă nouă pe aproape, sunt bine, nu s-a măritat, nu m-a lăsat până nu mi-a arătat pozele cu fata ei din flori, din telefon. O minune în halat, printre copiii pacienți. Ne-am despărțit schimbând numere de telefon. Ieri mă sună fata cea mică venind de la medic cu nepoata de șase luni.”Tata, știi unde am fost la medic? La Luminița, fata de la noi din bloc…”. Tot ce mi-a revenit în minte era anul în care le-am adus, ca în fiecare an, brad de Crăciun.

  78. Titi

    @Geo, iar ma faci sa lacrimez..!

  79. Ifrim

    @Geo.Doamne,Doamne are o agenda si in dreptul fiecaruia dintre noi trece la rubricile FAPTE BUNE,FAPTE RELE apoi face media si ne da dupa suflet.Dupa povestile de viata citite pe aceasta pagina nu ai de ce-ți face griji pe lumea asta si nici in cealalta.Sa fii sanatos!

  80. stramb

    @all:Brrrrrr !

  81. geofreeland

    Să nu creadă cineva…Un titlu de articol ca o obsesie. Ca un refuz radical, fără tăgadă, ca o sentință, poruncitor…Un refuz al minciunii, al manipulării…Cine a trăit cu arma-n mână în decembrie ’89 știe ce spun. De ce cu arma-n mână? Să apărăm ce? Să ne luptăm cu cine? Să murim de ce? Militari, civili, români și străini…Emoționalul grotesc și acum continuă. Cu un Crăciun însângerat, negare a oricărui spirit creștin, am trăit Comuna din Paris, baricade, focuri de armă, haos, legi marțiale ad-hoc. Reclamele tv de mâncare și medicamente între știri de comemorare a victimelor, politicieni înfierând, stiri cu topuri de averi, estompează un adevăr crud, că perestroika s-a finalizat cu sânge românesc. Restul e ca tăcerea mieilor înainte de Paști. Timpul trecut peste fapte devine uitare și martorii adevărați duc cu ei în neantul de dincolo și adevăr și trăiri. Când dispar actorii premierei teatrul rămâne gol iar scenariștii rescriu spre deliciul criticilor aceeași poveste adaptată noii lumi. Numai sângele și morții nu se pot rescrie. Aceasta e drama poporului nostru de Crăciun. Ca o traumă de blestem. Putem cânta Oda Bucuriei, a înfrățirii omenești, cu povara crimei? Să nu creadă cineva ca poporul român nu este decât ce a fost dintotdeauna, blând, ospitalier și muncitor. Oricât s-ar încerca. Dacii, la mort se bucurau, sufletele ajungeau cu cinste la Zamolxe. Nimeni nu ne poate lua nouă bucuria. „Bucuroși le-om duce toate”. Să nu creadă cineva…altfel.

  82. geofreeland

    POVESTI DE VIATA 28. Aveam cinci ani. In vacanțe mergeam la țară și stăteam la verișoarele mele mai mari ca mine. Mă iubeau ca pe fratele lor, stângăciile mele erau și ciuca glumelor lor. În Ajun, pregătiri de colind, traistă, ciomag, repetiții la cântece. „Mamă, îl luăm și p-ăsta?” Mătușa zice „Luați-l și pe el, să-nvețe!”. Cu căciula pe urechi, mănuși de lână, ghete de ghete, mergeam în urma lor prin zăpezi…Ajungem la nea Marin, poarta deschisă și până la prispa casei mâncai o pâine. Fetele mergeau inainte și deja cântau colindul. Eu în urma lor nu am mai apucat. Câinele, de lângă gard, pe furis, m-a apucat de pantaloni și mă târa prin zăpadă spre șopron. Fetele cântau și eu nici nu-mi dădeam seama ce mi se întâmplă. Ies oamenii în tindă,cu de toate, zâmbind și nea Marin urlă dintr-odată, „Jos, ni-e, mi-eeee!” Mă văzuse târât de câine dându-mi drumul la urletul stăpânului. Ce mai, hai în casă, are ceva copilul, l-a mușcat?, mă dezbracă, mă întorc pe toate părțile, nimic! E bine zic ei și mă pupă de drag, umplând-mi traista cu de toate, rușinați că lăsaseră câinele slobod. Amintirea asta o retrăiesc copil în fiecare an de Crăciun, numai că, de ceva vreme, am o altă retrăire, vinovată, că am lăsat slobozi câinii, gândindu-mă la Revoluție și tot ce-a fost atunci.

  83. Titi

    „Cristian Tudor Popescu, în articolul „Un bătrân = un bătrân”, vine cu teoria că partidele politice nu vor să desființeze pensiile militare deoarece nu vor să se confrunte cu armata, pe care au folosit-o la Revoluția din decembrie 1989 și au de gând s-o folosească și pe viitor.

    „90% dintre pensiile zise speciale sunt ale militarilor. Deci, despre ce vorbim? Eliminarea pensiilor „nesimțite” înseamnă o confruntare directă cu armata.

    Pe care PNL, urmând exemplul PSD din ultimii 30 de ani, nu o va declanșa niciodată. De ce?

    Păi, deoarece cu armata poți să dai o lovitură de stat, ca aceea din 22 decembrie 1989, cu civilii, fie și cei de la 10 august, nu poți.”

    Nu vreau să-l acuz pe domnul Popescu de fake news, ci mai degrabă de lipsa documentării. În primul rând, pensiile militare nu sunt 90%. Ele sunt cam 50%, celelalte aparținând funcționarilor din MAI, penitenciare, servicii etc. Dintre toate așa zisele pensii speciale, cele ale militarilor din MApN sunt cele mai mici.

    Militarii nu au primit pensiile de serviciu ca o răsplată după revoluție, așa cum afirmă jurnalistul că „în urma acestei mascarade sângeroase, armata și-a câștigat privilegiile pe care le are și astăzi”. Din contră, ei au fost singurii care au avut aceste pensii chiar dinainte de făurirea statului național român.

    După Revoluție, magistrații, parlamentarii și alți funcționari cu statut special au început să aibă pensii pe legi speciale, unele ajungând la valori astronomice, dar ele nu sunt militare.

    În toate armatele moderne, fie că sunt din țări membre NATO, din Rusia, China, Maroc, Israel etc, există sistemul pensiilor militare. Oare de ce?

    Cred că domnul Cristian Tudor Popescu nu înțelege chiar rostul unei armate, pe care-l voi explica, în doar câteva cuvinte: știu că domnia sa a participat la Revoluție deoarece așa a dorit atunci. În stradă a făcut ce a considerat de cuviință, când s-a plictisit s-a dus acasă, s-a încălzit, a mâncat și s-a odihnit. Pe urmă s-a întors pe străzi, cînd a dorit.

    Spre comparație, militarii au fost pe străzi că așa au primit ordin, au acționat cum au primit ordin și s-au retras cînd au primit ordin. Asta este esența unei armate, respectarea ordinului. Diferența dintre un militar și un civil, este că primul este instruit să-l apere pe civil cu prețul vieții lui. Iar asta nu este o alegere.”( Col.r.Jipa Florin)

  84. geofreeland

    @Titi Ai văzut ce privire inocentă are boul? Și el muncește. La zoo, ai vazut sticlosul din ochiul unui șacal? El se brănește cu stârv sau resturi de la masa leilor. Cam asta e diferența. Acest CTP a fost împins să devină un guru. Păcat de el, că nu incult. Tocmai d-aia zic.

  85. Nicolae

    Cu riscul de a supara pe cineva,trebuie sa spun faptul ca,boul,este un animal folositor la casa omului,mai bine zis,a fost folositor pe lânga casa omului!Bunicii şi chiar parinţii noştri îl foloseau la diferite munci,dar personajul invocat,nici macar cu atât nu ar putea fi comparat!
    Filozofi,d’aştea,este plina omenirea!
    Întreb:O şti,asta,sa ţinã o armã în mânã?Nu de aia,dar vãd cã prea nu poate sã doarmã de militari!Asta e problema la toţi şi acestor slugoi,militarii şi pensiile lor!

  86. geofreeland

    @Nicolae Bunicii mei aveau boi. Erau oameni gospodari, aveau plug, grapă, raliță, secere mecanică, teasc de vin, trior și batoză de grâu și câte altele. Muncea ca Moromete, cu nevasta și copiii. Avea magazie de grâu, pătul de porumb, șopron cu de toate. Avea vacă, 10 oi, gâște, rațe, găini porjmbace, porumbei și creștea viermi de mătase. Punea doi ari de cânepă, femeiĺe o puneau la topit în gârlă, o spălau, o uscau, o treceau prin meliță, apoi prin darac de rămâneau firele apoj țeseau în război pânză de saci, cergi sau făceau sfori de legat snopii de grâu sau frânghii. Munceau toți. Boii i-am iubit dintotdeauna. Veneau de la câmp, obosiți, cu balele curgând de sete. Când auzeam carul venind, fugea la fântână și umpleam jgheabul și ei, frânți, după desjugat, veneau spășiți să bea, răsuflau, beau, dădeau de muscă. După ce rodeau cocenii la iesle se trântau să rumege, tacticos, în liniște. Când nu mergeau la muncă și tataia rânea grajdul, îi țesălam de scaieți și tăuni. Animale mininate. A compara pe cineva cu un bou e ca și cum ai face un compliment. Un animal cinstit, de povară, pe spinarea căruia se ține o casă. CTP-ul menționat e chiar un șacal căruia i se ascut dinții să poată roade oase, d-alea de le mai dăm noi la câini. Cred că a-l ignora e o formă de politețe.

  87. Nicolae

    @geofreland
    Ca fiecare om gospodar,şi bunicul meu avea,printre altele,seceratoare McCormick,secera şi lega.
    La colectivizare,ca sa nu o confişte,a facut o capiţa de paie peste.Dar datorita unor oameni”de bine”a fost dat în gât,confiscata,gata, gata sa faca şi puşcarie.

  88. Stelian P.

    Da domnule Geo,
    Aveti dreptate. Cred ca eu sunt singurul roman din tara asta care are caldura in casa, caruia nu i se intrerupe curentul de 3 – 4 ori pe zi, care nu trebuie sa ceara aprobare de la partid ca sa-si cumpere un TV in culori, care are acces la magazine pline, care nu asteapta 8 ani pentru un telefon fix, care circula in oras cu autobuse Mercedes incalzite, care cind suna la TAXI nu aude dupa o ora de incercari nereusite „Nu avem benzina tovarasu”,care are acces la sute de posturi TV straine fara sa fie intrebat de securitate dece se uita la propaganda occidentala, care poate sa discute cu persoane straine fara sa intre sub incidenta Decretului privind relatiile cu strainii, care poate sa critice partidul aflat la putere, care nu asteapta 10 ani ca sa-si cumpere o Dacia, care nu trebuie sa-si inregistreze imprimanta la politie, care poate sa plece din tara cind vrea fara sa fie urmarit de gloantele granicerilor romani, care nu saliveaza in fata unui SHOP deoarece nu are dolari, care nu are consumul de curent rationalizat, care nu se hraneste stiintific (cu toate ca ar fi bine), care gaseste portocale oricind nu numai cind vine Mos Gerila, care cind merge pe litoral nu priveste cu invidie la meniul pe care il primesc turistii germani, etc., etc. Am pile, asta e.
    Imi pare rau de dvs. ca traiti in iepoca de aur si nu aveti acces la privilegiile pe care le am doar eu in tara asta.

  89. Pompiliu

    Foarte bun comentariu domnule Stelian P.. 🤣 Sunt de acord cu dumneavoastră.. Tot aceste facilități le am și eu… 🤣

  90. Nicolae

    Sarbatori fericte tuturor!

  91. ionescu

    Familia este celula societatii…mai multe celule formeaza un organ,nu sint un bun scriitor asa ca am sa scurtez ce vreau sa spun.Ce se intimpla la microsistem se intimpla si la macrosistem.Cind o familie vede ca vecinul are de toate,ea fiind mai saraca mai plina de nevoi,se imprumuta in jur ca sa faca copiilor conditii cit de cit acceptabile cu cele ale celorlalti(copii fiind poporul)sa nu duca si ei lipsurile parintilor.Cind te imprumuti sa realizezi ceva durabil,un om gospodar normal va face sacrificii numai de el stiute,sa plateasca,banca,camatarii.Pentru asta familia respectiva trebuie fie unita,cu credinta ca sacrificiul nu este degeaba,sa inteleaga toti,de ce se maninca mai putin,de ce se face economie la curent,etc.Ce rezolva copii daca dupa ce au platit parintii imprumutul ei ii omoara pe amindoi,si de a doua zi se duc sa isi faca toate placerile,sa petreaca,irosind bruma de o strinsesera,ajungind in strada.In final cred ca ar trebui sa ne punem peticul dupa sac,sa numai fim snobi sa ne insotim cu cei de teapa noastra.Nu degeaba Ceausescu facea ce facea